هومن جعفری - طنزنویس

 


1. ترکیه رسماً اعلام کرده که این کشور اجازه حمله نظامی به خاک ایران از پایگاه هوایی اینجرلیگ را نخواهد داد!

اول اینکه از دوستان ترک تشکر می‌کنیم. ایشالا در شادی‌های شما شرکت کنیم. هر چه خاک آن مرحوم است، عمر شما باشد. بدیهی است یک سفره بخوربخوری هم پهن است که می‌توانید همراه با رضا ضراب و دوستان دیگر بنشینید سر آن هرچقدر میل مبارک بود نوش جان کنید. ما قدردان هستیم!

2. خب به‌سلامتی و مبارکی دادستان محترم زابل خبر تجاوز به سی‌ویک نفر را تکذیب کرد. احتمالاً سه روز دیگر اعلام شود که فقط سی‌وچهار نفر بودند و

خیال همه راحت شود! به‌صف اولی‌ها بفرمایید نگران آقازاده‌ها نباشند!

3. به گفته یکی از مدیران وزارت علوم که هرچقدر هم خودش را کشت، اسمش را نمی‌نویسیم که معروف نشود، در سفر وزیر علوم به فرانسه تفاهم نامه‌های همکاری بین کشورمان و کشورشان امضا شد!

البته متن تفاهم‌نامه مشخص نشده اما حدس می‌زنیم شامل این موارد باشد:

الف. تأسیس دانشگاه آزاد در پاریس واحد بینوایان!

ب: تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در لیون

ج: لو رفتن سؤالات کنکور از ما، فروش و پخش آن در شبکه‌های مجازی فرانسه از آن‌ها سود هم فیفتی فیفتی!

4. علیرضا فغانی داور خوب کشورمان در نخستین قضاوتش در جام جهانی و در بازی آلمان و مکزیک با دودست تخت سینه تونی کروس ستاره رئال مادرید زد تا به‌طرف بفهماند که فکر نکند خبری شده!

پیشنهاد می‌کنیم از این به بعد به تیم‌هایی که فغانی قضاوت بازی‌شان را بر عهده دارد یک معرفی کامل از کشور و وضع اعصاب مردم کشورمان صورت بگیرد که دیگر برای ما جفتک چارگوش نیایند. تازه کروس شانس آورد فغانی برایش سیبیل آتشین نکشید!

5. رئیس‌کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه سیاست‌های ارزی دولت باعث شد با خروج آمریکا از برجام بازار ارز با شوک جدید مواجه نشود، گفت: تصمیمات ارزی دولت در آینده کامل‌تر و پخته‌تر می‌شود.

ما از آقای سیف که بالاخره بعد از عمری انگری برد بازی کردن پشت میزهای مدیریتی بانک، تصمیم گرفته‌اند مسئولیت‌پذیر باشند و یک مقدار پخته‌تر تصمیم بگیرند تشکر می‌کنیم. دیگر با این سن و سالی که شما داری واقعا وقتش هست که یک سری کارها را خودت انجام بدهی و یک سری تصمیم‌ها را هم یک مقدار پخته‌تر بگیری. فقط این آب‌صابون را هم بگذار کنار کل اقتصاد کشور را حباب برداشته!