به گزارش پارس نیوز، تیم ملی بسکتبال ایران پنجره چهارم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی را با باخت در مسابقه حساس برابر ژاپن به پایان رساند تا کارش در مسیر کسب سهمیه جام جهانی دشوار شود. تیم ملی ایران در توکیو به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه ۷۰ بر ۵۶ تن به شکست داد و دومین باختش در انتخابی جام جهانی و اولین باختش در مرحله دوم مسابقات را تجربه کرد تا راهش برای رسیدن به این رویداد مهم در سال ۲۰۱۹ دشوار شود.

ایران که در غیاب صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی به مصاف ژاپن رفت کوارتر اول را ۲۲ بر ۱۶ به سود خود تمام کرد اما از کوارتر دوم این میزبان بود که توانست برتری‌اش را به ایران تحمیل کند و با حمایت هوادارانش به برتری برسد. تفکرات مهران شاهین‌طبع در این مسابقه هم جواب نداد و ژاپن در کوارترهای دوم، و سوم ترتیب ۱۵ بر ۱۳ و ۲۶ بر ۸ به برتری رسید.

در کوارتر چهارم تیم ملی ایران هرآنچه داشت گذاشت اما نتوانست از پس حریف خود بربیاید و در نهایت تن به شکست داد. کوارتر چهارم با نتیجه ۱۳ بر ۱۳تمام شد و در نهایت ژاپن در خانه ۷۰ بر ۵۶ ایران را برد تا باختی دیگر برای ایران در یک مسابقه حساس رقم بخورد.

در این مسابقه روی هاشیمورا بازیکن دو رگه تیم ملی ژاپن با کسب ۲۵ امتیاز، ۷ ریباند و تاثیرگذاری ۲۶ بهترین بازیکن میدان بود. 

در ترکیب ایران نیز بهنام یخچالی با ۲۱ امتیاز، ۷ ریباند و تاثیرگذاری ۱۹ بهترین بازیکن تیم ملی شد.