به گزارش پارس نیوز، 

سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت : درباره اختصاص ۱۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه آزادی به هواداران تیم میهمان در بازی پرسپولیس- استقلال گفت: همانگونه که سال گذشته اعلام کردیم و در همه جای دنیا هم مرسوم است طبق قانون فیفا و AFC باید تنها ۱۰ درصد ظرفیت ورزشگاه در اختیار هواداران تیم میهمان قرار بگیرد و ما هم ملزم به اجرای این قانون هستیم. در دربی رفت پایتخت هم این اتفاق رخ می دهد و به دلیل میزبانی استقلال ۹۰ درصد ظرفیت ورزشگاه به هواداران این تیم و ۱۰ درصد به هواداران پرسپولیس اختصاص می یابد. این امر در دربی برگشت برعکس می شود.

اگر یک هوادار استقلال یا پرسپولیس بیش از ظرفیتی که در اختیار تیم محبوبش است بلیت بخرد باید بین هواداران حریف بنشیند.

او ادامه داد: همه باید کمک کنند تا این فرهنگ جا بیفتد و ما هم در بازی هایمان به سطح استاندارد دنیا برسیم. مشغول آماده کردن زیرساخت های این کار هستیم و جایگاه هواداران تیم میهمان را هم مشخص کردیم. قرار است بلیت فروشی بازی به صورت الکترونیکی انجام شود و حتی اگر یک هوادار ۲ تیم بیش از ظرفیتی که برای هواداران آن تیم در نظر گرفته شده است بلیت بخرد باید در میان هواداران تیم رقیب بنشیند.

هواداران پرسپولیس می توانند در صندلی های خالی متعلق به استقلالی ها بنشینند

فتاحی درباره اینکه اگر ظرفیت ۹۰ درصدی متعلق به هواداران استقلال پر نشود چه اتفاقی رخ می دهد، اظهار داشت: اگر تا یک ساعت پیش از شروع بازی هواداران استقلال این ظرفیت را پر نکنند هواداران پرسپولیس می توانند در بخش های خالی مانده متعلق به استقلالی ها بنشینند اما دقتی بلیت فروشی بازی الکترونیکی است از صبح بازی می دانیم چه مقداری از ظرفیت ورزشگاه پر است.

کاپ سوپرجام را پس از ایام عزاداری به پرسپولیس تحویل می دهیم

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره کلافگی هواداران پرسپولیس از اهدا نشدن جام قهرمانی سوپرجام به این تیم گفت: به دلیل احترام به ایام عزاداری محرم و صفر پس از اتمام این ایام برای اهدای سوپرجام به پرسپولیس برنامه ریزی می کنیم. ابتدا باید صبر می کردیم رای کمیته استیناف صادر شود و پس از آن به پرسپولیس جام دهیم.

شکایت به CAS حق قانونی استقلال است

فتاحی درباره شکایت استقلال به دادگاه CAS نسبت به رای سوپرجام تصریح کرد: رای کمیته استیناف قابلیت اجرایی دارد اما حق قانونی استقلال است که به دادگاه CAS شکایت کند. رای کمیته استیناف را اجرا می کنیم اما اگر رای این دادگاه مخالف رای کمیته استیناف بود تصمیم ما هم تغییر می کند.

هواداران استقلال درباره سه بر صفر اعلام شدن نتیجه سوپرجام از مسئولان باشگاه سوال کنند

او درباره غیر قانونی بودن سه بر صفر اعلام شدن بازی در جلسه دیدار سوپرجام گفت: در آن جلسه نگفتم بازی سه بر صفر شده است. نماینده باشگاه استقلال گفت ۲۹ تیر در این بازی شرکت نمی کنیم و ما هم سوپرجام را لغو و اعلام کردیم نتیجه بازی با تصمیم کمیته انضباطی سه بر صفر می شود. یک روز پس از آن جلسه به دبیرکل فدراسیون نامه ای ارسال کرده و گفتیم با توجه به این وضعیت و مکتابات انجام شده سوپرجام را لغو کردیم و پرونده را به کمیته انضباطی فرستادیم. این کمیته هم رای داد بازی سه بر صفر به سود پرسپولیس است. هواداران استقلال از مسئولان این باشگاه دلیل بازنده شدنشان را بپرسند.

باید حکم کمیته استیناف را اجرا کنیم اما در صورت مخالفت رای داگاه CAS با رای صادر شده تصمیم ما هم تغییر می کند

فتاحی درباره اینکه اگر رای کمیته استیناف با دادگاه. CAS متفاوت باشد آیا جام را از پرسپولیس پس می گیرید، بیان کرد: متفاوت بودن رای دادگاه CAS با کمیته استیناف مسئله خاصی نیست اما رای استیناف باید اجرا شود. مانند اینکه بازیکنی پنج جلسه محروم شده و پس از گذشت سه بازی کمیته استیناف محرومیت او را لغو می کند‌ ما نمی توانیم رای این کمیته را اجرا نکنیم.

کادرفنی پرسپولیس با تعویق سوپرجام موافقت نکرد

او درباره اظهارات حمیدرضا گرشاسبی پیش از لغو سوپرجام درباره موافقت پرسپولیس با تغییر زمان سوپرجام گفت: از این مصاحبه ها زیاد انجام می شود اما پرسپولیس موافقت خود را به صورت کتبی اعلام نکرد. در جلسه آسیب شناسی بازی های لیگ هم به وینفرد شفر گفتم باید ۲۹ تیر در سوپرجام بازی کنید که او ابتدا موافقت کرد اما در ادامه باشگاه استقلال دچار مشکل شد و ۲ بار خواستار تغییر زمان سوپرجام شد که ما هم هر ۲ بار گفتیم به دلیل حضور پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا نمی توانیم این بازی را در تاریخ دیکری برگزار کنیم و در صورت حاضر نشدن استقلال در زمین عواقب این تصمیم به خود باشگاه باز می گردد.

همیشه باید روی روال قانونی پیش برویم

 

فتاحی افزود: ما راه های مختلفی امتحان کردیم چراکه استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان مانند تیم ملی هستند. تنها ۲ راه داشتیم یا باید این بازی را بدون ملی پوشان ۲ تیم در نیم فصل رقابت های لیگ برتر برگزار می کردیم یا بازهم این بازی بدون حضور ملی پوشان در یکی از فیفادی های شهریور، مهر، و آبان برگزار شود. گرشاسبی این موضوع زا قبول کرد اما کادرفنی پرسپولیس حاضر نشد بدون ملی پوشانش به مصاف استقلال برود. برای لغو بازی باید دلیل قانونی وجود داشته باشد مانند همین دیدار استقلال- نفت مسجد سلیمان که به دلیل حضور شش بازیکن استقلال در تیم ملی و نزدیکی این دیدار به بازی با السد قطر لغو شد. سال گذشته هم استقلال به دلیل تعدد بازیکنان آسیب دیده اش درخواست کرد بازی این تیم با صنعت نفت به تعویق بیفتد که با رضایت دادن آبادانی ها این بازی ۱۵ روز عقب افتاد. نام تیم ها برای ما اهمیتی ندارد و همیشه می خواهیم روی روال قانونی پیش برویم.


انتهای پیام/