به گزارش پارس نیوز، 

مصادف با فرا رسیدن ماه محرم و صفر، هیات رزمندگان اسلام با برگزاری مراسم عزاداری در نقاط مختلف استان تهران و شهرستان‌ها، به استقبال ماه محرم رفته است. به همین منظور هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرارسیدن این ماه بیانیه خود را صادر کرده که به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

محرم، ماه ایثار و فداکاری، ماه حماسه و شجاعت و جوانمردی، ماه ظلم ستیزی و عدالت خواهی، ماه بصیرت و حق طلبی است. محرم ماه شور و شعور و عشق و فریاد باطنین «هیهات من الذلّه» است. محرم با چنین شعاری نه تنها شیعیان و مسلمانان جهان بلکه تمامی آزادی خواهان در سراسر گیتی را مخاطب قرار داده و به قیام علیه ظالمان وستمگران فرا می‌خواند.

انقلاب اسلامی با چنین شعاری شکل گرفت و به پیروزی رسید. این شعار نقش اساسی در مقاومت و ایستادگی چهل ساله ملت ایران در برابر جبهه استکبار داشته و پیام‌های عاشورا نقش مهمی در ماندگاری انقلاب اسلامی دارد. آری محرم اکسیری بی بدیل برای به حرکت در آوردن انسان ها، جهت دادن به فریاد‌ها و تشکیل جبهه‌ای به بلندای تاریخ و گیتی از همه مستضعفین و مظلومین برای رهایی از چنگال مستکبرین است؛ چرا که نهضت عاشورا به پیروانش می‌آموزد که در برابر سیاهی و تباهی سر خم نکنند و مرگ با عزت را بر زندگی ذلیلانه مقدم دارند. بر همین مبنا بود که حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در وصفش فرمود: «این محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است».

در این ماه که خیمه‌های عزاداری برپا می‌گردد و بیرق‌های سیاه بالا می‌رود؛ بیش از هر چیز باید بر پیام ها، درس‌ها و عبرت‌های برگرفته از این حادثه‌ی پر معنای تاریخ، یعنی عاشورای حسینی تمرکز کرد؛ چرا که اگر عزاداری‌ها و گریه بر سیدالشهدا (علیه السلام) و یارانش بسیار مطلوب است؛ تلاش برای برپایی و پیش بردن هدف آنان مطلوب‌تر خواهد بود. تمامی دست اندرکاران مجالس عزاداری سالار شهیدان درماه محرم باید با نگاهی دقیق و عمیق برای بهره‌گیری از این ماه برنامه ریزی کنند.

رسالت و وظیفه تمامی متولیان مراسم‌های عزاداری به هر شکل و در هر سطحی، استفاده بهینه از این نعمت و فرصت بی نظیر است. نعمت و فرصتی که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای مد ظله العالی، آن را اینچنین مود توجه قرارداده اند «یکی از بزرگترین نعمت ها، نعمت خاطره و یاد حسین بن علی علیه السلام، یعنی نعمت مجالس عزا، نعمت محرم و نعمت عاشورا برای جامعه شیعی ماست». هیأت رزمندگان اسلام ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرورآزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین سلام الله علیه و اصحاب با وفایش به تمامی دلدادگان و محبان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام خاطر نشان می‌کند که بایستی از این نعمت و فرصت شور آفرین برای تبیین و شرح درست این کلام نورانی که فرمود: «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاۀ» بهره گرفت. برای تحقق این امر ضرورت دارد دست‌اندرکاران هیئات عزاداری علی الخصوص سخنرانان و مداحان در ماه محرم، چندین نکته مهم را مورد توجه قرار دهند: بهترین مجالس عزاداری، آن مجلسی است که از نظر روحی و قلبی، پیوند و ارتباط بین عزاداران و حسین بن علی علیه السلام و اهل بیت پیامبر را تقویت و محکم نماید. در مجالس عزاداری، بهترین رویکرد، تبیین معارف حسینی و معارف علوی است.

 
بهترین مجالس عزای حسینی، مجالس بصیرت افزا و آگاهی بخش نسبت به دو جبهه حق و باطل زمان، بر اساس این کلام نورانی است که فرمود: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»

مجالس عزاداری باید تقویت کننده رابطه عزاداران با ولایت و شخص، ولی فقیه، بر اساس آموزه‌های دینی و معارف اهل بیت علیهم السلام باشد. ارادت همه سلایق سیاسی درون نظام به حضرت اباعبدالله (علیه السلام) موجب شده تا مجالس حسینی محور همدلی و وحدت آفرینی در جامعه باشند؛ از این رو باید از جلسات عزاداری سخن از وحدت و یکپارچگی به گوش برسد. همچنین وحدت کشور زمانی میسر خواهد بود که بر محور ولایت و برگرفته از رهنمود‌های امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) باشد.

مجالس عزاداری، باید خنثی کننده توطئه‌ها و فتنه‌های جبهه استکبار علیه اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد و این مجالس فرصتی است برای تشریح مظلومیت و مقاومت اسلامی در سوریه، عراق، فلسطین، یمن، افغانستان، لیبی، بحرین، پاکستان، کشمیر و میانمار و افشای دست پلید آمریکا و دیگران مستکبران و ایادی آن‌ها و همچنین فرصتی مغتنم است جهت تبیین نقشه دشمن و فتنه‌ها و جنایت‌های جبهه باطل علیه جبهه حق با تمرکز بر جنگ اقتصادی و جنگ تبلیغی و رسانه ای.

بهترین مجالس عزاداری، مجالسی است که تقویت کننده تفکر عاشورایی و روحیه حماسی، سلحشوری، مقاومت، استکبار ستیزی و ذلت ناپذیری باشد. استکبار جهانی با محوریت آمریکا در چهلمین سال انقلاب اسلامی، تمام توان خود را برای شکست مقاومت ملت ایران به کار گرفته است. محرم و عاشورای امسال باید با تقویت روح امید، اتحاد و مقاومت در جامعه، شکست و ناکامی دشمن را رقم بزند.

هیأت‌های رزمندگان اسلام در سراسر کشور با همت مردم و دیگر هیأت‌های مذهبی، تلاش خواهند کرد مجالس عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام را در بالاترین سطح و با پیام‌های عاشورایی برگزار نمایند.»

انتهای پیام/