به گزارش پارس نیوز، 

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی هفته گذشته به پایان رسید و کاروان ورزشکاران ایران در این دوره ۲۰ مدال طلا، ۲۰ نقره و ۲۲ برنز در رده ششم جدول مدالی‌ها این مسابقات ایستاد. این در حالی است که وزارت ورزش و جوانان پیش‌تر اعلام کرده بود، به مدال آوران طلا ۱۶۰ ، نقره ۸۰ و برنز ۴۰ سکه پاداش تعلق خواهد گرفت. هم‌چنین پاداش مدال آوران تیمی هم نصف خواهد بود، یعنی تیم ملی والیبال که در این بازی‌ها طلا گرفت، هر بازیکن نصف طلای انفرادی، پاداش می‌گیرد.

ماجرای پاداش های سکه ای ورزشکاران با ضریب 4 /تعویقِ تقدیر به مدت یک سال!

همچنین از طرف دیگر وزارت ورزش و جوانان باید ۵۷۶۰ سکه به طلایی‌ها، ۲۱۶۰ سکه به نقره ای‌ها و ۱۱۸۰ سکه به برنزی‌ها پرداخت کند و این در حالی است که زمان اعلام پاداش‌های مدال آوران وزارت ورزش و جوانان بر حسب سکه‌ای یک میلیون تومان تصویب شده است در حالی که امروز سکه در بازار آزاد قیمتی بیش از ۴ میلیون تومان دارد و در مجموع وزارت ورزش و جوانان برای هر قهرمان طلایی حدود ۱۶۰ میلیون تومان  در نظر گرفته بود که با قیمت امروز سکه باید حدود ۶۵۰ میلیون تومان به ورزشکار پرداخت شود و این جدای از تسهیلات استخدام و خدمت سربازی و ... است.

رقم اعطای پاداش برای مدال آوران وزارت ورزش و جوانان با احتساب قیمت سابق سکه برای طلایی‌ها بیش از ۹ میلیارد هزینه می شد در حالی که امروز وزارت ورزش و جوانان باید بیش از ۳۶ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص دهد.

ماجرای پاداش های سکه ای ورزشکاران با ضریب 4 /تعویقِ تقدیر به مدت یک سال!

شنیده می شود وزرات ورزش و جوانان درخواست تامین اعتبار پاداش مدال آوران به دولت خواهد داد و در صورت تصویب تعداد مورد نیاز سکه مشخص خواهد شد و سال آینده به ورزشکاران اهدا می شود.

در تازه‌ترین اظهارات مسئولان ورزش و جوانان شنیدیم که قرار است پاداش را به همان روال سکه‌ای پرداخت کنند، اما این موضوع مستلزم صبر است و باید تا سال ۹۸ برای دریافت سکه‌ها منتظر بمانند مگر اینکه با همان قیمت سابق سکه، معادل ریالی آن را دریافت کنند.

نباید با دادن کارت هدیه ارزش قهرمانان را زیر سئوال ببریم

سجاد مرادی یکی از مربیان حاضر در بازی‌های آسیایی جاکارتا که شاگردانش موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره در این رقابت‌ها شدند درباره پاداش‌های وزارت ورزش و جوانان برای ورزشکاران مدال آور در این رقابت‌ها اظهار داشت: طبق آخرین مصوبه وزارت ورزش و جوانان قرار بر این شد تا به دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز ۱۶۰، ۸۰ و ۴۰ سکه تعلق بگیرد و در کنار آن هم مربیان ۳۰ درصد ورزشکاران جایزه دریافت کنند.

او افزود: امیدوارم مسئولان متولی ورزش کشور تا دیر نشده و خستگی ورزشکاران از بین نرفته با تدارک یک جشن بزرگ از ورزشکاران مدال آور و مربیان زحمتکش آن‌ها تجلیل به عمل بیاورند تا در مسابقات آینده با انگیزه بیشتری برای کشور مدال آوری کنند.

مرادی درباره اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور چنانچه مسئولان به جای سکه به آن‌ها کارت هدیه بدهند چه خواهد شد، گفت:با تمام احترامی که برای مسئولان قائلیم، چنانچه این اتفاق رخ بدهد قطعا هیچ کدام از ورزشکاران حاضر نمی‌شوند تا این هدیه را که به نوعی بی احترامی به ورزشکاران محسوب می‌شود را قبول کنند.

ماجرای پاداش های سکه ای ورزشکاران با ضریب 4 /تعویقِ تقدیر به مدت یک سال!

مطمئن هستم وزارت ورزش روی قولش برای پرداخت سکه‌ها می‌ماند

کیهانی دارنده مدال دوی ۳ هزار متر با مانع بازی‌های آسیایی گفت: من مطمئنم مسئولان وزارت ورزش و جوانان کمیته ملی المپیک با توجه به قول‌هایی که پیش از آغاز بازی‌ها به ورزشکاران دادند بی شک زیر قولشان نمی‌زنند جوایز ورزشکاران مدال آور در بازی‌های آسیایی را به صورت سکه پرداخت می‌کنند.

او افزود: سیستم بازی‌های آسیایی با مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان متفاوت است. زیرا این مسابقات هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و کسب هر مدال از سوی ورزشکاران باعث ارتقای رنکینگ کشورمان در این مسابقات می‌شود. مسئولان باید درک کنند ورزشکاران برای کسب مدال و افتخار آفرینی، چهار سال دور از خانواده تمام سختی‌ها را به جان خریده اند تا بتوانند به مدال برسند و اکنون که ما مدال گرفته ایم خوب نیست مسئولان در حق ما تبعیض قائل شوند و با احساسات ورزشکاران بازی کنند. اگر مسئولان به جای سکه به ورزشکاران کارت هدیه بدهند این کار بی شک بی احترامی به ورزشکاران مدال آور به حساب می‌آید.

هنوز دستور العملی در مورد چگونگی پردادخت پاداش‌ها به ما ابلاغ نشده است

فرید فتاحیان دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره چگونگی اهدای پاداش تیم ملی واترپلو که در بازی‌های آسیایی موفق به کسب مدال برنز شده است گفت: هنوز دستور العملی برای چگونگی پراخت پاداش به ورزش‌های گروهی ارائه نشده است، اما آن چه که ما به صورت غیررسمی شنیده ایم قرار است به جای سکه حواله‌های 2 میلیون تومانی به ورزشکاران پرداخت شود.

منتظر تصمیم وزارت ورزش و جوانان در مورد پاداش‌ها هستیم

محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته درباره نحوه پرداخت پاداش مدال آوران این رشته در بازی‌های آسیایی عنوان کرد: هنوز اطلاعی درباره چگونگی پرداخت پاداش‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون کاراته داده نشده است و صحبت‌هایی که به صورت پراکنده مطرح می‌شود مورد تائید وزارت قرار نگرفته و منتظر تصمیم وزارت ورزش و جوانان در این مورد هستیم.

اطلاعی از چگونگی پرداخت پاداش‌ها ندارم

زهرا سروی نایب رئیس فدراسیون تکواندو درباره چگونگی پرداخت پاداش مدال آوران تکواندو در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ گفت: در مورد پرداخت پاداش‌ها اطلاعی ندارم و هنوز در این باره صحبتی نشده است.

امکان کم شدن تعداد سکه‌های پاداش وجود دارد

فاطمه کیوانی نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز درباره نحوه پرداخت جوایز از سوی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: هنوز اطلاعی درباره پرداخت جوایز تنیس روی میز داده نشده است. به دلیل بالا رفتن قیمت سکه ممکن است از تعداد آن‌ها کم شود، اما احتمالا جوایز به همان صورت سکه داده می‌شود.

انتهای پیام/