به گزارش پارس نیوز، کنفدراسیون والیبال آسیا از سال 2008 یک تورنمنت جدید به رقابت های قاره ای اضافه کرد تا تیم های برتر قاره کهن، در سالی که رقابت های قهرمانی آسیا برگزار نمی شود به مصاف هم بروند.
AVC کاپ یا جام کنفدراسیون والیبال آسیا از سال 2008 به میزبانی تایلند آغاز شد و تاکنون پنج دوره آن برگزار شده است. در پنج دوره گذشته، ایران با 3 طلا و یک نقره پرافتخارترین تیم محسوب می شود. چین با یک طلا، 2 نقره و یک برنز و کره جنوبی با یک طلا و یک نقره در رده های بعدی تیم های پرافتخار این رقابت ها قرار دارند.
ششمین دوره این رقابت ها از 17 تا 25 مرداد امسال در چین تایپه برگزار می شود و ایران با تیمی جوان در این رقابت ها شرکت می کند.
والیبال ایران که با کسب مقام پنجمی رقابت های قهرمانی آسیا در سال 2017، سهمیه حضور در جام کنفدراسیون آسیا 2018 را کسب کرده است، در گروه B این مسابقات با تیم های استرالیا و چین تایپه رقابت می کند.
هدایت تیم ایران در این مسابقات به بهروز عطایی سرمربی تیم جوانان کشورمان سپرده شده و او هم تیم خود را با ترکیبی از بازیکنان رده های سنی جوانان و زیر 23 سال، راهی چین تایپه می کند.
امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی، عرفان غلام پور، اسماعیل مسافر، علی اصغر مجرد، رحمان تقی زاده، مهدی جلوه، مهران فیض امام دوست، جواد کریمی، علی رمضانی، امیرمحمد فلاحت خواه، پوریا یلی، اسماعیل طالبی و موسی سخاوی 14 بازیکن ایران در این دوره از مسابقات هستند.
تیم جوانان ایران چند روز قبل با اقتدار به قهرمانی آسیا رسید. پس از بازگشت این تیم به تهران، تعدادی از بازیکنان به اردوی تیم ملی بزرگسالان پیوستند و عطایی هم با چند تغییر در ترکیب بازیکنانش، تیم جدیدی برای حضور در جام کنفدراسیون آسیا انتخاب کرد که البته فقط سه روز فرصت تمرین در تهران با آنها را داشت. هفت بازیکن از 12 بازیکن تیم جوانان ایران، ترکیب 14 نفره تیم اعزامی به AVC کاپ هم حضور دارند. 
گروه بندی جام کنفدراسیون والیبال آسیا 2018:
گروه A: قزاقستان، ژاپن و کره جنوبی
گروه B: استرالیا، ایران و چین تایپه
گروه C: تایلند، قطر و ویتنام
برنامه مسابقات تیم والیبال ایران در مرحله مقدماتی جام کنفدراسیون والیبال آسیا 2018 به این شرح است: (ساعت ها به وقت تهران):
چهارشنبه 17 مرداد ساعت 15:30، ایران – چین تایپه
پنجشنبه 18 مرداد ساعت 15، ایران – استرالیا
مسابقات یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال این رقابت ها به ترتیب در روزهای 20، 23 و 24 مرداد برگزار می شود.
سه تیم برتر پنج دوره گذشته جام کنفدراسیون والیبال آسیا:
سال 2008، میزبان تایلند: ایران، کره جنوبی، چین
سال 2010، میزبان ایران: ایران، چین، هند
سال 2012، میزبان ویتنام: چین، ایران، ژاپن
سال 2014، میزبان قزاقستان: کره جنوبی، هند، قزاقستان
سال 2016، میزبان تایلند: ایران، چین، ژاپن