به گزارش پارس نیوز، سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی 2018 از روز 14 مهر ماه به میزبانی شهر جاکارتا آغاز می‌شود و تا 21 همان ماه ادامه خواهد یافت.

در این دوره از بازی‌ها ورزشکاران در 14 رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند که از ایران هم 210 ورزشکار در 13 رشته اعزام خواهند شد. یکی از این رشته‌ها تیراندازی با کمان است؛ رشته‌ای که کاروان ایران امید زیادی به کسب مدال‌های رنگارنگ در آن دارد.

سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) در گزارشی به وضعیت این رشته در بازی‌های پاراآسیایی پرداخت. در این رشته 6 قهرمان پارالمپیک و 3 قهرمان جهان با یکدیگر رقابت می‌کنند. یکی از این قهرمانان، زهرا نعمتی است؛ بانوی ملی‌پوش کشورمان که افتخارات مختلفی از جمله کسب مدال در بازی‌های پارالمپیک و پاراآسیایی را در کارنامه دارد.

سایت IPC با اشاره به اینکه نعمتی مسلماً محبوب‌ترین و موفق‌ترین بانوی پارالمپین است که از ایران به جاکارتا خواهد رفت، مسابقه او با «وو چونیان» چینی در ریکرو را بزرگترین رقابت عنوان کرد.

در این گزارش اشاره شده که زهرا نعمتی سابقه حضور در المپیک و پارالمپیک را دارد و این افتخار را داشته که پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های المپیک 2016 ریو باشد.

نکته جالب توجه اینکه نعمتی در فینال پارالمپیک ریو توانست این حریف چینی را شکست بدهد و به مدال طلا برسد و البته یکبار درگیر با شکست این حریف به مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در سال 2017 دست یابد.

در گزارش سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک به مسابقات ریکرو انفرادی آزاد مردان اشاره شده است؛ رقابتی که غلامرضا رحیمی دارنده مدال طلای پارالمپیک 2016 ریو باید «ژائو لی ژو» از چین قهرمان حال حاضر جهان روبرو شود.