به گزارش پارس نیوز، 

لیلا صوفی زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال، درباره برگزاری مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال زیر ۱۶ سال دختران ایران به رقابت‌های آسیایی تاجیکستان بیان کرد: تیم نوجوانان ایران برای حضور در دور اول مسابقات انتخابی زیر ۱۶ سال دختران آسیا به تاجیکستان اعزام می‌شود. برای این دختران آرزوی توفیق و سربلندی داریم چرا که آن‌ها در کنار کادرفنی مجرب و توانمند ماه‌ها تلاش کرده اند. یک تیم مدیریتی و پشتیبانی هم مدت‌ها برای این تیم زحمت کشیده است و امیدوارم بازیکنانمان بتوانند با سربلندی از این رقابت‌ها بیرون بیایند.

او درباره آخرین وضعیت فوتسال و فوتبال بانوان گفت: تمرکز ما در شرایط فعلی این است که در صورت برگزاری رقابت‌های قهرمانی فوتسال بانوان جهان در این بخش جایگاهمان را در دنیا ارتقا بدهیم. در بخش فوتبال رنکینگ فعلی ما سیزدهم آسیا است، اما تمامی مسئولان عرصه ورزش و به ویژه فدراسیون فوتبال برای ارتقای این رتبه عزم خود را جزم کرده اند تا روزی تیم فوتبال بانوان ایران بین ۳ تیم اول آسیا قرار بگیرد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال ادامه داد: همانگونه که ژاپن می‌تواند به عنوان یک تیم آسیایی در رنکینگ اول جهان قرار بگیرد نشان می‌دهد مسئولان در این کشور از فوتبال بانوان حمایت ویژه‌ای می‌کنند. فوتبالیست‌های بانوی ما هم در فوتبال بسیار با عزت جلو می‌روند و به نوعی آن‌ها عزت کشورمان هستند. باید اراده این بازیکنان را قوی‌تر کنیم و تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا دختران ایرانی در بخش ورزش هم مانند عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، هنری و اجتماعی بدرخشند و پا به پای مردان پیش بروند.

صوفی زاده درباره آخرین راهکار‌های صورت گرفته برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: نهاد‌های مختلفی باید درباره این موضوع تصمیم گیری کنند، اما امیدوارم شرایط ایجاب کند و بستر‌ها فراهم شود تا روزی خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها حضور یابند.

انتهای پیام/