به گزارش پارس نیوز، در این بین هر کس موضع‌گیری متفاوتی به سوژه داغ این روزهای فوتبال ایران دارد. عده‌ای معتقدند کوتاهی فدراسیون و ضعف بخش بین الملل باعث شده تا این نامه بی‌پاسخ بماند و عده‌ای هم عنوان کرده‌اند که سرمربی تیم ملی اصولا تمایلی به بازی با تیم‌های بزرگ ندارد و از شکست‌های سنگین می‌ترسد؛ نظریه‌ای که با استقبال کی‌روش از بازی مقابل تیم‌هایی مثل سوئد و شیلی می‌توان آن را رد کرد. فارغ از این‌که کدام‌یک از این نظرات به واقعیت نزدیک‌تر است برای یافتن بهترین پاسخ ابتدا باید به 2 سوال مهم پاسخ دهیم؛ این‌که به چه دلیل این شرکت به دنبال برگزاری این بازی دوستانه است؟

 

و این‌که آیا اصلا این شرکت توانایی این را دارد که مجری چنین بازی دوستانه‌ای باشد؟ پاسخ به سوال اول چندان سخت نیست چراکه این شرکت سوئیسی در پیشنهاد اول خود آمریکا و در پیشنهاد بعدی کانادا را به عنوان میزبان این دیدار دوستانه پیشنهاد داده بود. با توجه به حضور حدود 300 هزار ایرانی در کشور کانادا مسلما برگزاری این بازی می‌تواند سود خوبی را برای مجری بازی دوستانه تیم ملی ایران به دنبال داشته باشد. پس پیشنهاد برگزاری 2 بازی دوستانه ایران در کشوری مثل کانادا از نظر اقتصادی کاملا منطقی به نظر می‌رسد. اما در خصوص سوال دوم تردیدهایی وجود دارد. طبق نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال رسیده شرکتی که برای هماهنگی بازی دوستانه ایران-آرژانتین و ایران-کلمبیا اعلام آمادگی کرده یک شرکت سوئیسی است که سابقه درخشانی در زمینه فوتبال و برگزاری بازی‌های دوستانه ندارد.

 

در لیست بازی‌هایی که این شرکت سوئیسی مجری آن بوده هیچ اثری از نام‌های بزرگ نیست. شرکت SGM سوئیس هماهنگ‌کننده بازی دوستانه اندونزی-کومور و یا بازی دوستانه تیم‌های ملی موریتانی و ماداگاسکار بوده. در لیست و رزومه این شرکت نام‌های عجیب و غریب دیگری مثل باربادوس و گویان هم به چشم می‌خورد. چیزی که در همان نگاه اول می‌توان به آن پی برد این است که این شرکت سوئیسی در حد و اندازه‌ای نیست که بتواند به عنوان هماهنگ‌کننده و مجری، بازی دوستانه تیم ملی ایران-آرژانتین را در کانادا برگزار کند. در این شرایط حتی اگر فدراسیون فوتبال ایران هم اعلام آمادگی کند مسلما فدراسیون فوتبال آرژانتین با یک استعلام ساده به این شرکت سوئیسی پاسخ منفی خواهد داد و در این شرایط به نظر می‌رسد برگزاری این بازی دوستانه در حد یک شایعه و گمانه‌زنی باقی بماند و هرگز عملی نشود. حمیرا اسدی، رئیس کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین واکنش به پیشنهاد شرکت سوئیسی نیز گفته: «ما منتظر بودیم کارلوس کی‌روش به ایران بیاید تا برنامه‌هایش را برای حضور در جام ملت‌های آسیا به فدراسیون فوتبال ارایه کند.

 

به همین خاطر تاکنون جوابی به نامه این شرکت ندادیم. ما منتظر بودیم کی‌روش نظر خودش را راجع به این دیدار بدهد و بگوید از نظر فنی، مکانی و زمانی آیا برگزاری چنین دیداری به صلاح تیم ملی است یا نه. به فرض این‌که تیم به آنجا می‌رفت و شکست می‌خورد آیا این مسئله به صلاح تیم ملی در آستانه جام ملت‌هاست یا نه. این یک بحث بود و بحث دیگر موضوع گرفتن ویزا برای بازیکنان تیم ملی بود. در مدت زمان کم 2 ماهه تا ماه نوامبر، گرفتن ویزا برای رفتن به آمریکا امری تقریبا محال است. من مورد داشتم که 5، 6 ماه برای گرفتن ویزا رفته و آمده است. به همین دلیل این پیشنهاد به واقعیت نزدیک نیست.» اسدی در خصوص پیشنهاد دوم این شرکت برای بازی در کانادا هم گفته: «ما فقط یک پیشنهاد رسمی داریم که آن بازی در آمریکاست. البته قرار است شرکت sportgm پیشنهاد دوم خود برای بازی در کانادا را رسما ارسال کند.»