به گزارش پارس نیوز، مهرداد خانبان، آنالیزور سابق تیم ملی فوتبال ایران که پس از ماجرای اردوی جنجالی دبی در دی ماه ۹۵ و جدایی دستیاران ایرانی کارلوس کی روش از کادرفنی تیم ملی مدتی به عنوان کمک مربی جواد نکونام در تیم های خونه به خونه بابل و نساجی مازندران فعالیت کرد این روزها در ۲ راهی حضور در فوتبال چین یا آمریکا قرار گرفته است.

خانبان در نیم فصل دوم لیگ دسته اول چین به عنوان دستیار افشین قطبی، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس به تیم شیجیاژوانگ اوربرایت چین ملحق شد اما پس از فسخ قرارداد قطبی با این تیم پرهوادار چینی در فاصله هشت هفته تا پایان رقابت ها و درحالیکه تیم تحت هدایت قطبی با کسب ۳۲ امتیاز در جایگاه ششم قرار داشت، خانبان هم ترجیح داد قراردادش را با شیجیاژوانگ فسخ کند.

البته شنیده می شود مربی جوان و ۳۶ ساله کشورمان از یک تیم متمول در لیگ دسته اول چین پیشنهاد دریافت کرده است و احتمال دارد همراه با افشین قطبی به این تیم ملحق شود تا در فصل آتی مسابقات دسته اول چین بازهم در سرزمین اژدها به فعالیت خود ادامه دهد.

همچنین از یک تیم آمریکایی هم به عنوان مشتری خانبان یاد می شود و باید دید در نهایت دستیار سابق کی روش همچنان در خارج از کشور به فعالیت خود ادامه می دهد یا اینکه با بازگست به ایران در یکی از تیم های لیگ برتر کشورمان دوران مربیگری خود را پیگیری می کند.

خانبان در نقل و انتقالات لیگ هجدهم هم برای حضور در کادرفنی ذوب آهن مدنظر امید نمازی قرار گرفت اما با رد پیشنهاد همکار سابق خود در تیم ملی به چین رفت.

او در کنار آنالیزوری در تیم ملی و پرسپولیس سابقه مربیگری در تیم های نفت تهران، نساجی مازندران و خونه به خونه بابل را هم در کارنامه دارد.