به گزارش پارس نیوز، پس از پایان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، شرکت آلمانی آدیداس به دلیل محدودیت‌هایی که در کشورمان برای انجام فعالیت‌های اقتصادی همانند کپی رایت و ... وجود دارد، نام ایران را در میان فهرست تحریم شده‌ها قرار داد و وقتی در سایت این شرکت واژه IRAN تایپ می‌شود، صفحه‌ای پدید می‌آید و می‌نویسد، این اسم شامل قوانین شخصی‌سازی نمی‌شود و ممنون می‌شویم اگر اسمی دیگر انتخاب کنید یا اینکه برای گرفتن اطلاعات بیشتر با امور مشتریان تماس بگیرید.

سپس مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیرو حرکت زشت و سخیف شرکت آدیداس درباره نام مقدس ایران عزیز در سایت این شرکت، لازم است هرچه سریع‌تر مراتب را با هماهنگی دبیرکل و پیگیری ارکان حقوقی فدراسیون در جهت تعقیب این اقدام خلاف آداب حقوق بشر دوستانه و همچنین عقد قرارداد با شرکت جایگزین برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به انجام برسانید.

پس از اعلام اخباری مبنی بر اینکه اگر تیم ملی فوتبال ایران در تقابل با ازبکستان اگر پیراهن آدیداس را بپوشند با جریمه رو در رو خواهند شد، صفی الله فغانپور، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در این باره بیان کرد: هنوز قراردادمان را با آدیداس فسخ نکردیم و اگر مقابل تیم ازبکستان هم لباس این شرکت را بپوشیم، جریمه نخواهیم شد.

گفتنی است، فدراسیون فوتبال در تلاش است تا با توافق با شرکت آدیداس، آل اشپورت آلمانی را به عنوان حامی لباس‌های تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ انتخاب کند.