به گزارش پارس نیوز، علی توفیق بعد از سالها حضور در فدراسیون بسکتبال به عنوان دبیر امروز شنبه از این سمت برکنار شد و جای خود را به مسعود عماری داد که پیش از این بازرس فدراسیون بسکتبال بود.

این جابجایی در فدراسیون بسکتبال در حالی انجام شد که طی ماه های گذشته هم صحبت هایی مبنی بر کنار رفتن توفیق به خاطر تغییرات مدیریتی مطرح بود. توفیق هم تاکید دارد که از طریق رسانه ها و به خصوص صفحات مجازی اینگونه صحبت ها را شنیده بود اما اصلا در جریان برنامه امروز و مراسم تودیع و معارفه ای که برگزار شد، نبوده است تا حدی که بدون کُت در این مراسم حاضر شد.

دبیر برکنار شده فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگاران گفت: خود من هم امروز از تصمیم گرفته شده برای تغییر دبیر فدراسیون مطلع شده ام. قاعدتاً به تصمیم رئیسم احترام می گذارم به هر حال تغییر و جابجایی حق هر مدیری است که می تواند در هر مقطعی انجام دهد.

وی با بیان اینکه فدراسیون بسکتبال ملک شخصی من نیست، تصریح کرد: قبل از من هم بزرگانی همچون آتشی و خمجانی به عنوان دبیر در فدراسیون بودند و هر یک بنا به دلایلی جای خود را به دیگری دادند. چند سال هم این مسئولیت در اختیار من بود و حالا با تصمیم رئیس به فرد دیگری واگذار شده است.

توفیق تأکید کرد: به این تصمیم رئیس فدراسیون احترام می گذارم. به هر حال وی هم برای مدیریت خود برنامه ها ونظرهایی دارد. شاید ادامه حضور من در فدراسیون به عنوان دبیر به صلاح بسکتبال نبوده است. برای عماری که از قدیمی های بسکتبال به حساب می آید آرزوی موفقیت دارم.

«در ماه‌های گذشته صحبت هایی در رابطه با پایان حضور شما در فدراسیون مطرح شده اما اینکه امروز مراسم تودیع و معارفه شما برگزار شد بدون اطلاع رسانی قبلی بود، شخصا از این تصمیم و اینکه قرار است صندلی خود را به فرد دیگری بدهید، مطلع بودید؟» وی در پاسخ به این پرسش گفت: من هم در ماه های گذشته صحبت هایی که شما به آن اشاره می کنید را از طریق فضای مجازی شنیده بودم اما اصلا از اینکه قرار است امروز چنین اتفاقی بیفتد خبری نداشتم. در این مورد باید از رئیس فدراسیون بپرسید.

«واقعا نمی دانستید قرار است امروز مراسم تودیع شما به عنوان دبیر فدراسیون برگزار شود؟» توفیق در واکنش به این پرسش گفت: واقعا خبر نداشتم که اگر غیر از این بود حداقل برای مراسم تودیع خودم، کت می پوشیدم. اما عکس ها نشان می دهد که چقدر از این مسئله بی اطلاع بودم.

توفیق در این رابطه افزود: البته مطلع بودن یا نبودن من هم فرقی نداشت. تا زمانی که این مسئولیت را بر عهده داشتم، کاملا در خدمت بسکتبال بودم کما اینکه تا همین چند روز پیش به خاطر مسابقات قهرمانی آسیا در گرگان بودم و به امور مربوط به میزبانی ایران در این رقابت ها رسیدگی کردم.

توفیق در پایان و در واکنش به اینکه صحبتی مبنی بر ادامه همکاری شما با فدراسیون بسکتبال مطرح نشده است، گفت: فعلا که صحبتی مطرح نبوده است. من تا به امروز به عنوان دبیر در کنار بسکتبال بودم و هرآنچه که باید را انجام می دادم. از حالا به بعد اما مسئولیتی ندارم.