به گزارش پارس نیوز، 

عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین  در مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور در بازی‌های آسیایی و بدرقه ورزشکاران اعزامی به مسابقات پاراآسیایی 2018 جاکارتا که شامگاه امشب در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ستاد بازی‌های آسیایی در سال 94 راه‌اندازی شد و 90 ملی‌پوش در این حوزه شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه بعد از مسابقات المپیک این مسابقات بسیار ویژه شمرده می‌شود، افزود: تلاش این ورزشکاران با اخذ مدال‌های ارزشمند، نشاط اجتماعی فراوانی به جامعه هدیه داد.

علایی مقدم با بیان اینکه استان قزوین از گذشته ظرفیت بالایی در ورزش قهرمانی داشته است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا حمایت کامل از این ورزشکاران صورت گیرد.

کسب ۱۵ درصد مدال‌های آسیایی توسط قزوینی‌ها

داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه 15 درصد از مدال‌های این کاروان را ورزشکاران استان قزوین به دست آورده‌اند، عنوان کرد: این عناوین و مدال‌ها توسط ورزشکارانی به دست آمده که همچون مروارید درخشان هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر بتوانیم این مرواریدها را کشف کرده و پرورش دهیم قطعاً آینده ورزشی روشن‌تری را در انتظار خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در شرایطی که کشور با تنگنای اقتصادی مواجه شده بود با راهکاری عملی توانستیم بودجه ورزش را بین 300 تا 400 برابر رشد دهیم.

رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: خصوصی‌سازی بخش ورزش نیز کمک شایانی به سرانجام رسیدن پروژه‌های نیمه‌تمام کرده است.

این مسئول با اشاره به تکمیل و راه‌اندازی سالن ورزشی 6 هزار نفری و سالن سرپوشیده دو و میدانی؛ بیان کرد: تاکنون 10 سالن چند منظوره در استان قزوین به بهره‌برداری رسیده و همچنین پنج فضای چمن مصنوعی به استان اختصاص پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه افرادی که به مدال طلا دست می‌یابند تمام زندگی خود را وقف ورزش کرده‌اند که قطعاً باید مورد تشویق و حمایت قرار بگیرند گفت: کمک، تشویق و ترغیب ورزشکاران مدال‌آور در واقع تشویق به ارتقای سلامت و تشویق به نشاط اجتماعی است.

۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده، ورزش را متحول کرد

ایرج رحمانی مدیرکل دفتر هماهنگی استان‌های وزارت ورزش و جوانان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: استان قزوین اولین استانی است که بلافاصله پس از اتمام بازی‌های آسیایی از قهرمانان خود تجلیل به عمل‌آورده است.

وی افزود: اختصاص 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده ورزش کشور را متحول کرده چراکه هر 31 استان در تاریخ کشور نماینده‌ای به بازی‌های آسیایی داشتند.

گفتنی است نهم اسفندماه سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال جاری، ۲۷ صدم از ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده را به توسعه ورزش کشور اختصاص دادند.

یادآور می‌شود؛ بر این اساس دولت مکلف شد این میزان بودجه «بیست‌وهفت صدم درصد از ۹ درصد (۹%) مالیات بر ارزش‌افزوده» را برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش اختصاص دهد.

انتهای پیام/