به گزارش پارس نیوز، 

علی لاریجانی عصر امروز (چهارشنبه، 7 شهریورماه) در نشست مشترک با وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین اظهار داشت: عید غدیر از بزرگترین اعیاد اسلامی و تبلور مقام ولایت است که راه را برای همه انسان ها مشخص می کند و همه افرادی که قصد دارند در مسیر سعادت قرار بگیرند باید در این مسیر قدم بردارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از گزارش ارائه شده در این نشست بسیار خوشحال شده ام، یکی از دلایلی که باعث پیشرفت فدراسیون جانبازان و معلولین شده اقدامات، اخلاص و تحرک آقای خسروی وفا است و ایشان در زمان تصویب استقلال پارالمپیک تلاش فراوانی داشتند، گفت: تلاش های آقای خسروی وفا، صالحی امیری و سلطانی فر و وفاق موجود در ورزش باعث شد تا حمایت های بیشتری به ورزش شود و ورزشکاران خوش درخشیدند و عملکرد خوبی داشتند، به صورت کلی در ورزش می توان نمادهای رونق را دید.

ورزش لازمه روحیه بخشی به جامعه است

لاریجانی با اشاره به اینکه ورزش از لوازم روحیه بخشی جامعه است، ادامه داد: امکان تخصیص 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش کمک کرد امکانات ورزشی در کشور افزایش پیدا کند و این اعتبارات اگر خوب مصرف شود می توان در سال های آینده به آن تکیه کرد.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه تاثیر تلاش ورزشکاران معلول و جانباز در جامعه بیشتر است و از این جهت همه قدردان آن ها هستیم، عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنیم انبساط روحی در جامعه است، جامعه ای می تواند از تمامیت خود صیانت کند و پیشرفت داشته باشد که از روحیه سرزنده ای برخوردار باشد، در این زمینه دشمنان به دنبال ایجاد یاس و تفرقه در بخش های مختلف هستند و یاس موجود را چند برابر در جامعه منعکس می کنند.  

وی با بیان اینکه در شرایطی که دشمن مشترک داریم بخش های مختلف باید انسجام بیشتری داشته باشند و جریانات، قوا و احزاب مختلف و همچنین رسانه ها موجب انسجام در جامعه می شوند، در شرایطی که دشمن وجود داشته باشد انسجام موجب ترقی است، تصریح کرد: رادیو، تلویزیون و رسانه ها می توانند در جامعه انسجام ایجاد کنند و این موضوع یک وظیفه ملی و انقلابی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احزاب و گروه ها در شرایطی که دشمن مشترک داریم نباید بر روی یکدیگر پنجه بکشند و باید عقل سیاسی مستحکم تری در رفتارها وجود داشته باشد و مردم احساس کنند همه بخش های جامعه یکسان هستند، ادامه داد: رهنمودهایی که مقام معظم رهبری به هیات وزیران در زمینه همکاری و همراهی با هم و مسائل اقتصادی داشتند، این تفکر در آن تبلور داشت که باید دست در دست یکدیگر از شرایط عبور کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه امیدواریم ورزشکاران در مسابقات با دست پر به کشور برگردند و در مسیر آینده نتایج بهتری برای ملت داشته باشند، خاطرنشان کرد: درهای مجلس به روی مسئولان ورزشی باز است و فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی مشکلات این بخش را پیگیری می کند.

خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در این نشست با بیان اینکه در شرایطی که سیاست نظام کوچک کردن دستگاه ها است استقلال پارالمپیک نشان از اهمیت آن دارد، گفت: تنها فدراسیونی هستیم که مشکل اعتباری و تجهیزاتی نداریم و با چالش ها و مشکلات روبه رو نیستیم.

همچنین وزیر ورزش و جوانان در این نشست با بیان اینکه سال جاری سال پر رویدادی برای ورزش کشور است، گفت: تلاش کرده ایم که بهترین نتیجه را در المپیک و پارالمپیک 2020 کسب کنیم و تاکنون به 80 درصد از نتایج پیش بینی شده دست پیدا کرده ایم.