به گزارش پارس نیوز، 

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار با پارس جنوبی جم اظهار داشت:  بزرگترین و بهترین عید ما شیعیان را به همه تبریک بگویم. خوشحالم که در شهرستان خوب جم هستم جایی که میهمان نوازی مردمشان زبانزد لیگ شده است. با وجودمشکلاتی در فوتبال ما حاکم است اما این شهرستانی که دومین سالی است که در لیگ برتر حضور دارد از میهمان نوازی مردم این شهر تعریف کردند.

وی افزود: از این بابت خوشحالم. با توجه به شرایطی که این تیم دارد مسئولان در حد و اندازه این تیم امکانات را برای این تیم و تیم های میهمان فراهم کنند. تارتار با وجود جوانی مربی با تجربه و کاربلدی است شاید بخشی از آن را از پدرزنش فیروز کریمی گرفته است او یکی از مربیان خوب و جوان بعد از انقلاب است و بازی سختی فردا داریم.

قلعه‌نویی ادامه داد: زمانی که سرمربی برق تهران بودم با پرسپولیس بازی داشتیم و تا دقیقه 90 دو بر یک از حریف جلو بودیم. من بازی هجومی را دوست دارم امیدوارم فردا هم همین شرایط وجود داشته باشد تا مردمی که در ورزشگاه هستند و تماشاگران تلویزیونی از مسابقه لذت ببرند.

سرمربی سپاهان در مورد اینکه تیمش در نیمه دوم گل می‌خورد و ظاهرا از نظر بدنی آماده نیست، گفت: این انتقادی است که انجام می‌دهید و من نظری ندارم اما شاید شما دقت نکرده باشید. تیم ما از نظر آمار و دوندگی یکی از تیم‌های خوب لیگ است. بله در برخی از بازی‌ها در دقایق پایانی گل خوردیم. بعد از بازی با پیکان که آن حرف‌ها زده شد باید بگویم از هر نظر نسبت به حریف سرتر بودیم اما در بازی با تراکتورسازی در دقیقه 88 گل زدیم اگر مشکل داشتیم چطور در آن دقایق گل زدیم. ضمن اینکه بعد از گل دوم، شهباززاده موقعیت داشت که گل سوم را بزند من به خاطر روحیه هجومی‌ام همواره دوست دارم تیم‌هایم بعد از گل‌ زدن به دنبال گل‌های بعدی باشند، دنبال فوتبال بحرینی نیستم، برخی دروازه‌بان‌ها با اولین توپی که روی دروازه‌شان می‌آید شروع به وقت‌کشی می‌کنند فرقی هم نمی‌کند دقیقه 5 باشد یا 10، مردم این فوتبال را دوست ندارند.

وی با اشاره به وضعیت تیم پارس جنوبی گفت: تیم تارتار فیزیکی بازی می‌کند و ما خود را برای یک بازی فیزیکی و درگیر شونده آماده کرده‌ایم. می‌خواهیم پیروز شویم. 

قلعه‌نویی در مورد اینکه فصل گذشته پارس جنوبی سپاهان را شکست داده بود، گفت: به هر حال شاید در آن بازی پارس جنوبی و سپاهان برخی از بازیکنانشان را نداشتند اما بازی فردا شرایط خودش را دارد و امیدوارم هر دو تیم خوب بازی کنند. ما به جز بازی اول در بازی‌های بعدی خوب بودیم می‌توانستیم پیکان را با دو، سه گل شکست بدهیم.

وی با اشاره به هزینه‌های تیم‌ها، عنوان کرد: فوتبال چرا ندارد؟ وقتی منچستر یونایتد می‌بازد نمی‌گویند چرا باخت. متأسفانه برخی آدم‌ها هستند که می‌خواهند بداخلاقی را در فوتبال ما ترویج دهند و صحبت از هزینه‌ها می‌کنند. آیا وقتی که برایتون منچستریونایتد را می‌برد مربی برایتون می‌گوید منچستر اینقدر هزینه کرده است؟ من از شنیدن برخی حرف‌ها تعجب می‌کنم. از آقایان خواسته‌ام که قرارداد همه تیم‌ها را نشان بدهند و منتشر کنند تا مردم بفهمند هزینه هر تیم چقدر بوده است. ما از نظر هزینه در بین تیم‌های چهارم و پنجم جدول هستیم. از آقای فتاحی در سازمان لیگ خواهش می‌کنم که قراردادها را منتشر کند من اسم تیمی را نمی‌برم اما یک تیم برای 4 مربی و 4 بازیکنش 35 میلیارد تومان هزینه کرده است. از سازمان لیگ می‌خواهم قرارداد همه تیم‌ها از ته تا صد جدول را منتشر کنند و به مردم نشان بدهند. 

قلعه‌نویی افزود: فوتبال چرا ندارد و نتایجش قابل پیش‌بینی نیست و مردم هم به همین خاطر فوتبال را دوست دارند من هم بازی تهاجمی را دوست دارم به جز بازی اول در سایر مسابقات خوب بودیم.

وی با اشاره به شرایط داوری لیگ گفت: در این 5 هفته از اشتباهات داوری لطمه خورده‌ایم ولی اعتراضی نکرده‌ایم چون داوری ما به سمت جوان‌گرایی می‌رود و جوان‌گرایی هم تاوان دارد. گاهی پیش آمده که تیمی که از داوری سود برده هفته بعد ضرر کرده است و یا برعکس اما تیم ما 5 هفته از داوری لطمه خورده، هفته گذشته پنالتی صد درصد ما را نگرفتند. در بازی با ذوب‌آهن هم که آن همه هیاهو شد دیدید که چقدر مظلوم واقع شدیم. سپاهان همیشه سپاهان است هر کجای جدول که باشد. 

وی افزود: فردا دو هدف داریم اول گل نخوریم و بعد گل بزنیم.  پارس جنوبی دو بازیکن سرعتی دارد که به دنبال این هستیم که فضاها را از آنها بگیریم. این‌ها تجزیه و تحلیل فوتبال است واقعیت فوتبال زمانی است که داور سوت بازی را می‌زند. خوشحالم که سپاهان در این 5 هفته لیگ بازی‌های خوبی انجام داده ما 10 گل زده‌ایم و بیشترین گل زده را داریم.دو هفته هم است که بازی‌های ما جزو بازی‌‌های خوب می‌شود مردم دوست دارند به جای صفر بر صفر مساوی یا دو بر یک را ببینند.

قلعه‌نویی تصریح کرد: من مربی نیستیم که فوتبال بسته و دفاعی ارائه دهم همان زمان هم که بازی می‌کردم از فوتبال بسته بدم می‌آمد. زمانی با برق تهران که در لیگ دسته‌ اول بود در جام حذفی مقابل پرسپولیس بازی داشتیم که تا دقایق آخر 2 بر یک جلو بودیم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه چه جایگاهی برای سپاهان در نظر گرفته، گفت: من تیم‌هایم را با مطالعه انتخاب می‌کنم، سپاهان جایگاه و چشم‌انداز خوبی در لیگ خواهد داشت. تیم ما هفته به هفته بهتر می‌شود، دو، سه بازیکن ما از نظر بدنی نسبت به سایر بازیکنان عقب‌تر بودند که کم‌کم به تیم اضافه می‌شوند. آینده خوبی را برای سپاهان متصورم. 

وی با اشاره به تیم‌هایی که در آن حضور داشته، گفت: من هر جا که باشم به دنبال فوتبال خوب و هجومی هستم در مس کرمان، استقلال اهواز هم که بودم به دنبال فوتبال هجومی بودم اگر آمارشان را مرور کنید می‌بینید که این باشگاه‌ها چه آماری داشتند. من اکنون حق ندارم دیگر راجع به ذوب‌آهن حرف بزنم زیرا مسئولیتی در این تیم ندارم اما در مورد سپاهان می‌گویم که تلاش می‌کنم این تیم را به جایگاه اصلی‌اش برگردانم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه ابراهیم صالحی از سپاهان به پارس جنوبی بازگشت، گفت: من یک سؤال دارم ابراهیم صالحی وضعیت بدنی‌اش چطور است؟ او کجا بدنسازی کرده است؟ ابراهیم صالحی بچه خیلی آقایی است و بازیکن باکیفیتی است وقتی فرزندش به دنیا آمد به ما گفت که شرایط جابه‌جایی برایش سخت است و ما از خودگذشتگی کردیم حتی پولی هم که گرفته هنوز برنگردانده است، هیچ باشگاه و هیچ مربی این کار را نمی‌کند اما سپاهان و قلعه‌نویی این کار را کردند. صالحی در تیم ما بدنسازی‌اش را انجام داد و شرایط بدنی‌اش هم بسیار خوب است.

انتهای پیام/