به گزارش پارس نیوز، پرونده رقابتهای کشتی فرنگی بازهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در حالی برای نمایندگان کشورمان بسته شد که این تیم در پایان توسط محمدعلی گرایی و حسین نوری در اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی در اوزان ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند. البته شاگردان علی اشکانی در شرایطی موفق به کسب این مدالها شدند که علاوه بر رقبای مختلف آسیایی باید به داوران نیز سر و کله می زدند.

بهرام مشتاقی عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی در همین رابطهگفت: مشکلات داوری بیش از تمامی مراحل بازیهای آسیایی در کشتی‌های حسین نوری، علی اکبر حیدری و محمدرضا گرایی به وضوع به چشم می خورد و بارها این شائبه را بوجود آورد که مافیای کشتی هنوز وجود دارد. متاسفانه بچه های ما هم با حریف سرشاخ بودند و هم با داوران کلنجار می رفتند.

 وی افزود: داوری ها در بسیاری از مواقع یک طرفه بود.در کشتی اکبر حیدری هم دیدند که داور سوت زد و وقتی حریف بیرون انداخته شد، داور رای حرف برگرداند و گفت که سوت نزده است. کادر فنی هم هر چه اعتراض کرد به جایی نرسید.

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی به اتفاقات عجیب و مشکلات داوری در خصوص کشتی‌های حسین نوری گفت: باور کنید برای حسین نوری یک تراژدی نوشته بودند. گویا از قبل ذر نظرداشتند تا به او اخطار دهند و اجازه ندهند به مدال طلا برسد.خوشبختانه او شجاعانه کشتی گرفت و هم حریف و هم داوران را برد. من امید زیادی به او دارم و معتقدم او می تواند همچنان برای کشتی ایران افتخارآفرینی کند.

مشتاقی در پایان خاطر نشان کرد: داستان بازیهای آسیایی و نتایج این آوردگاه قاره ای به پایان رسیده و حالا زمان آن است تا بچه های ما خودشان را برای رقابتهای جهانی مجارستان آماده کنند. البته کادر فنی تیم ملی در نظر دارند طی روزهای آتی بعد از پایان استراحت کوتاه فرنگی کاران دوباره در خانه کشتی اردو زده و برنامه های خود برای رقابتهای جهانی را استارت بزنند.