به گزارش پارس نیوز، 

ستار همدانی، با اشاره به شکست آبی پوشان مقابل پارس جنوبی جم اظهار داشت: بازی استقلال و پارس دو نیمه کاملا متفاوت داشت. نیمه اول در اختیار پارس جنوبی و نیمه دوم در اختیار استقلال بود. با این تفاوت که پارس جنوبی توانست از برتری اش استفاده کند و به گل برسد اما استقلال نتوانست.

وی در این رابطه توضیح داد: شفر در نیمه دوم به صورت هوشمندانه طارق و آذری را به میدان فرستاد تا بر سرعت بازی در مرکز زمین اضافه کند و این تغییرات جواب داد. 

ملی پوش سابق آبی ها تصریح کرد: حضور طارق و آذری در مرکز میدان برتری را به استقلال داد و این دو بازیکن جوان با پاسهای کلیدی خود توانستند پارس جم را تحت تاثیر قرار داده و برتری را به استقلال بیاورند. اما خب در خط حمله بازیکنان ما نتوانستند از این برتری استفاده کنند.

همدانی خاطرنشان ساخت: این استقلال با استقلالی که از آن انتظار می رود هنوز فاصله دارد. شفر نتوانسته در این فصل به سطح توقعی که از او ایجاد شده بود برسد. این تیم پیش فصل خوبی سپری نکرد و دوران بدنسازی و آماده سازی خوبی نداشت. اما از همه اینها که بگذریم در خط میانی مشکلاتی وجود دارد که عمده ترین آن حضور علی کریمی در مرکز زمین است.

پیشکسوت استقلال ادامه داد: علی کریمی با این هدف جذب شد که جای خالی امید ابراهیمی را پر کند. اما او اصلا گزینه مناسبی برای جانشینی امید ابراهیمی نیست. کریمی کند است و سرعت انتقالش نیز پایین است. در نهایت هم پاسهای کم ارزشی می دهد که این پاس ها کمکی به تیم نمی کند. عمدتا پاس های او در عرض است نه رو به جلو.

مدافع پیشین آبی ها تاکید کرد: کریمی حتی با تفکرات شفر هم فاصله دارد. او یا باید خودش را به سطح استقلال برساند. در غیر این صورت در هفته های آتی با مشکلات بزرگتری مواجه می شویم. منظور مستقیم من بازی با السد است که چیزی به آن نمانده است.

همدانی با اشاره به حضور نیومایر در خط میانی آبی پوشان گفت: از این بازیکن هم چیز خاصی ندیدیم و فکر می‌کنم چیزی در حد و اندازه‌های بویان باشد. البته باز هم قضاوت کلی در خصوص او را موکول می کنم به چند هفته بعد.

وی با اشاره به خروج روح الله باقری از زمین بیان داشت: تعویض شفر کاملا اشتباه بود. در شرایطی که پارس جنوبی تحت فشار بود و مدافعان و دروازه‌بان این تیم نشان دادند که تحت فشار به راحتی اشتباه می‌کنند شفر انرژیک ترین مهاجم تیمش را که می توانست این فشار را بر آنها مضاعف کند خارج کرد.

پیشکسوت استقلال اظهار داشت: در آن دقایق گزینه‌های بهتری برای تعویض بودند که بهترین آن علی کریمی بود. این تعویض شفر باعث شد تا خط دفاعی پارس جنوبی نفسی به راحتی کشیده و تاحدودی بابت حفظ نتیجه تا پایان بازی خیال شان راحت باشد.

همدانی با بیان این که غیبت فرشید باقری هم در این بازی کاملا محسوس بود اضافه کرد: باز هم تاکید می‌کنم شفر باید فکری به حال خط میانی تیمش و به خصوص منطقه‌ای که علی کریمی در آن بازی می‌کند بنماید تا در هفته‌های آتی به مشکلات بیشتر نخورد.