به گزارش پارس نیوز، باشگاه اسپانیایی و تازه صعود کرده به لالیگا ظهر روز پنج‌شنبه در اولین روز از اردوی نهایی خود در شهر ویتوریا از دو خرید جدید رونمایی کرد که برخلاف پیش‌بینی‌ها خبری از سامان قدوس ستاره ایرانی نبود. همین اتفاق توأم شد با ادعای دانیل کیندبرگ رئیس باشگاه اوسترسوندس مبنی بر غیرقانونی بودن امضای قرارداد سامان با نماینده باشگاه اسپانیایی تا انتقال اولین ستاره فوتبال ایران به لالیگا در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. در شرایطی که انتظار می‌رفت سران اوئسکا با اتکا به امضای قرارداد با سامان قدوس بلافاصله به ادعای رئیس اوسترسوندس واکنش نشان بدهند طی ۴۸ ساعت گذشته باشگاه اسپانیایی هیچ موضعی از خود ارائه نداد و بیشتر روی ادامه مذاکرات با طرف سوئدی برای نهایی کردن این انتقال تأکید داشت تا جایی که سایت دیاریودلتا در گزارشی از رسمی شدن انتقال ستاره ایرانی تا امروز خبر داد. 

دیاریودلتا در این گزارش آورده است: «ستاره ۲۴ ساله ایرانی در یک ماه گذشته با باشگاه‌هایی همچون سلتاویگو، سلتیک، فولام و سوآنزی سیتی در ارتباط بود و طی یک هفته گذشته تمامی اخبار از پیوستن او به آمیان فرانسه حکایت داشت، اما سه روز پیش سامان قدوس با سفر به شهر هوسا پیش‌قراردادی با باشگاه اوئسکا برای پیوستن به این تیم امضا کرد که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این انتقال امروز رسمی خواهد شد تا سامان قدوس در کمپ شهر ویتوریا به صورت رسمی به عنوان خرید جدید معرفی شود». 

این سایت در ادامه به جنجال‌های به راه افتاده از سوی باشگاه سوئدی قدوس اشاره کرد و مدعی شد برخلاف ادعا‌های مطرح شده از سوی دانیل کیندبرگ انتقال قدوس به اوئسکا قانونی و بدون مشکل انجام شده است. جالب اینکه سایت دیاریودلتا اسپانیاکه بیشتر خبر‌های تأیید شده باشگاه اوئسکا را پوشش می‌دهد از تحرکات گسترده لئو فرانکو سرمربی آرژانتینی برای تقویت تیم با دو خرید دیگر در پست دروازه‌بان و مدافع پرده برداشت که یکی از گزینه‌های او رومرو دروازه‌بان بیلبائو بود که با پیوستن کاپا گلر شماره یک این تیم به چلسی نقشه‌های سرمربی اوئسکا برای شکار این دروازه‌بان نقش برآب شد. 

به این ترتیب اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و نماینده‌های دو باشگاه اوسترسوندس و اوئسکا امروز برای رقم پرداختی رضایتنامه قدوس به توافق برسند طرفداران اسپانیایی یک بار دیگر جشنی مفصل برای رونمایی از خرید ستاره ایرانی خود برپاکنند. اوئسکا که در اردوی نهایی آخرین بازی تدارکاتی پیش‌فصل را امشب مقابل دیپورتیوو آلاوس برگزار می‌کند به احتمال فراوان برای اولین بار از ستاره ایرانی خود در جمع بازیکنان بهره خواهد برد. نکته مهم اینکه رئیس باشگاه اوسترسوندس که صحبت‌های جنجالی اش در راه غیرقانونی بودن انتقال قدوس بازتاب گسترده‌ای داشت طی ۴۸ ساعت گذشته سکوت اختیار کرد تا سایت‌های خبری این کشور از توافق ۴۰ تا ۵۰ میلیون کرونی برای فروش سامان قدوس خبر بدهند. خریدی که با توجه به دو ملیتی بودن سامان سهمیه اروپایی اوئسکا قلمداد می‌شود تا این باشگاه مشکلی از بابت ثبت قرارداد قدوس در اتحادیه فوتبال اسپانیا نداشته باشد.