به گزارش پارس نیوز، بنا بر تصمیم کمیته برگزاری مسابقات بازی های آسیایی یک وزن دیگر به مسابقات وزنه برداری اضافه شد.

در برنامه مدون مسابقات وزنه برداری قهرمانی بازیهای  آسیایی جاکارتا مقرر شده بود مسابقات وزنه برداری در ۸ وزن و با سهمیه هر کشور ۷ نفر برگزار گردد. با این وجود با تصمیم جدید کمیته برگزاری بازی ها، بدون اطلاع رسمی و مکاتبات مربوطه، این مسابقات در ۸ وزن و با سهمیه هر کشور ۸ ورزشکار برگزار خواهد شد.

جالب اینکه این تصمیم بدون اعلام رسمی صورت گرفته و  کادر فنی تیم و رئیس فدراسیون پس از ماجعه به سایت بازی ها متوجه این تصمیم و این تغییر شدند تا بدین ترتیب یک فرصت برای تیم اعزامی لحاظ گردد و تیم وزنه برداری ایران با یک سهمیه بیشتر در این رقابت ها شرکت کند. با این تصمیم تیم وزنه برداری ایران به نوعی یک شانس بیشتر برای کسب مدال در این بازی ها خواهد داشت، ضمن اینکه حضور نفر جدید در رده بندی تیمی و امتیازی نیز تاثیر قابل ملاحظه ای دارد.

بدین ترتیب و با شرایط موجود عسکری که با تصمیم اعضای شورا بعنوان فرد رزرو معرفی و اعلام شده بود، هم اکنون بعنوان نفر اصلی تیم معرفی و در مسابقات وزنه برداری بازی های آسیایی در در دسته 69 کیلوگرم روی تخته خواهد رفت.

علی اصغر کاظمی نژاد دبیر شورای عالی فنی در گفتگو با فارس  این خبر را تایید کرد.

با توجه رکوردهای ثبت شده عسکری در رکوردگیری رسمی تیم ملی، این امید وجود دارد که وزنه بردار سبک وزن تیم ملی نیز با تکرار این رکوردها در بازی های آسیایی صاحب مدال شود.