به گزارش پارس نیوز،  شاید روزی که روح‌الله باقری با استقلال قرارداد بست، حتی در خواب هم نمی‌دید که در همان مسابقات اول فصل فیکس شود، اما یک زنجیره از اتفاقات حیرت‌انگیز و عجیب و غریب به چنین نقطه‌ای ختم شد. حالا سرپرست جدید باشگاه با تب و تاب بالا دارد خرید می‌کند تا شاید قصور یکی، دو ماه گذشته جبران شود. او فعلا انتقال مرتضی تبریزی را نهایی کرده و یک هافبک آلمانی، مهاجم عراقی و ... هم در مسیر حضور در استقلال هستند. با این وجود طبیعتا طی شدن مراحل قانونی و البته فنی حضور این بازیکنان در ترکیب اصلی کمی زمان‌بر خواهد بود و تا آن زمان جوانان استقلال فرصت خواهند داشت میخ‌شان را محکم بکوبند؛ جوانانی که در بازی اول با پیکان امیدوارکننده ظاهر شدند و نشان دادند اگر فرصت بیشتری در اختیارشان باشد می‌توانند کارهای بزرگی انجام بدهند.


نورافکن و مجید حسینی؛ مدیون محرومیت
شاید شرایط فعلی استقلال شبیه وضع این تیم در نیم‌فصل دوم لیگ شانزدهم باشد؛ جایی که آنها با حکم فیفا از خرید بازیکن در پنجره زمستانی محروم شدند و به همین دلیل منصوریان محبور شد به جوانان بها بدهد. در آن مقطع استقلال سه خرید قطعی انجام داده بود و چند نفر دیگر هم برای انتقال به جمع آبی‌ها مد نظر بودند. خریدهای قطعی استقلال برای نیم‌فصل دوم، آندرانیک تیموریان، سرور جباروف و سجاد شهباززاده بودند و قرار بود حداقل سه نفر دیگر هم به تیم اضافه شوند. با این وجود استقلال محروم شد و امثال مجید حسینی، امید نورافکن، فرشید باقری و حتی فرشید اسماعیلی فرصت بسیار خوبی برای حضور در ترکیب اصلی پیدا کردند؛ آنچه امروز مجموعه باشگاه ثمره‌اش را می‌بینید و فقط در ازای انتقال حسینی به خارج از کشور 600 هزار دلار عایدی دارد. طبعا اگر استقلال محروم نمی‌شد، این بازیکنان فرصت کافی برای درخشش پیدا نمی‌کردند. حالا هم اتفاقات عجیب فصل نقل‌وانتقالات که چیزی کم از «محرومیت» ندارد، می‌تواند همان سناریو را برای استقلال تکرار کند.


فرصت طلایی آذری، صیادمنش و آقایی
اگرچه نمایش استقلال برابر پیکان چنگی به دل نزد، اما جوانانی همچون علی آذری، اللهیار صیادمنش و سجاد آقایی رگه‌هایی از استعداد خودشان ر به رخ کشیدند و نشان دادند می‌توانند تبدیل به نورافکن‌ها و مجید حسینی‌های جدید شوند. تا زمان تکمیل شدن کادر بازیکنان تیم، این نفرات فرصت خواهند داشت برای استقلال به میدان بروند و میخ خودشان را بکوبند. آنها باید آنقدر قوی عمل کنند که با پیوستن ستاره‌های گرانقیمت و اسمی به تیم هم جایگاه‌شان محفوظ بماند. این ستاره‌های جوان فقط چند هفته دیگر برای اثبات خودشان فرصت دارند؛ پس یک ثانیه را هم نباید از دست بدهند، از جمله در بازی با همین ذوب‌آهن در اصفهان.