به گزارش پارس نیوز، در حالی که دو سال به بازی‌های  المپیک ۲۰۲۰ باقی‌ مانده است فدراسیون جهانی دوومیدانی، سیستم انتخابی مسابقات المپیک را اعلام کرد. این سیستم در جلسه شورای IAAF هفته‌ گذشته به تصویب رسیده است.

در این سیستم جزئیاتی درباره تعداد نفرات هر رشته و زمان انتخابی المپیک داده شده است.

برای رشته‌های ۱۰ هزار متر ماراتن و مسابقه پیاده روی و مسابقات ترکیبی و امدادی زمان ثبت رکورد انتخابی از یکم ژانویه ۲۰۱۹ تا ۲۹ ژوئن ۲۰۲۰ خواهد بود. برای دیگر مسابقات زمان ثبت رکورد در مسابقات انتخابی از یکم جولای ۲۰۱۹ تا ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲ خواهد بود.

ورزشکاران می‌توانند به دو شکل سهمیه المپیک را دریافت کنند. آنها یا باید در پایان زمان انتخابی با توجه به رنکینگ جهانی‌شان در لیست IAAF شایستگی حضور در  المپیک را داشته باشند یا باید استانداردهای رکورد ورود به المپیک را در زمان بازی‌های انتخابی کسب کنند.

رکوردهایی ورودی اواخر امسال مشخص و منتشر خواهند شد. این استانداردها تنها برای دادن سهمیه به ورزشکارانی است که توانایی خاصی دارند، اما نتوانسته اند با رنکینگ IAAF به المپیک ورود کنند.

بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ از ۲۴ جولای سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و مسابقات دوومیدانی از ۳۰ جولای شروع خواهد شد. جزئیات ‌دقیق‌تر درباره زمان مسابقات در بهار سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد.