به گزارش پارس نیوز، پرسپولیس لیگ هجدهم متفاوت ترین پرسپولیس نسبت به سه سال گذشته است. این تیم حتی نسبت به تیم فصل گذشته اش هم تغییرات زیادی داشته و می توان گفت کمتر کسی شناخت زیادی از این تیم دارد. نتایج متفاوت در بازی های تدارکاتی و همزمانی اردوهای تدارکاتی با جام جهانی باعث شد تا کمتر کسی بداند که پرسپولیس امسال چگونه خواهد بود؟ برانکو قبل از این وعده داده بود که قرار است پرسپولیس متفاوتی را در لیگ امسال شاهد باشیم. او بعد از قهرمانی در لیگ برتر گفت که در این فصل سیستم تیم را تغییر می دهد چرا که حالا بازیکنان متفاوتی در اختیار دارد. نبودند فرشاد احمدزاده ، محسن مسلمان و مهدی طارمی و بازی کردن بشار رسن، عالیشاه و سیامک نعمتی می تواند به معنای تغییرات اساسی در طرح وبرنامه های یک تیم باشد.


با این وجود پرسپولیس در اولین مسابقه اش در مشهد در حالی به مصاف پدیده می رود که قرار است این بازی در یکی از بهترین ورزشگاه های حال حاضر فوتبال ایران برگزار شود. ورزشگاه امام رضا(ع) که سال گذشته افتتاح شد می تواند محل خوبی برای رونمایی از مدافع عنوان قهرمانی باشد. تیمی که اگر می خواهد در این فصل هم مدعی باشد باید در نیم فصل اول و از همان بازی های آغازین خوب امتیاز بگیرد. پرسپولیس البته که به غیر از نیم فصل دوم لیگ برتر گذشته در سه فصل قبل از آن تیمی بوده است که فوتبالی مبتنی برپاس های زیاد و روی زمین را بازی می کرده است. اگر بازی با پدیده را کلید سُل و نشان دهنده و مشخص کننده تم و سبک بازی پرسپولیس بدانیم ، پس این بازی برای آن هایی که می خواهند این تیم را بشناسند یک نمونه بسیار خوب است.


پرسپولیس چقدر متفاوت است؟


می توان پرسپولیس در این فصل آنقدر متفاوت است که حتی برخلاف سال قبل نمی توان ترکیب و روش بازی این تیم را یک روز قبل از اولین بازی با قاطعیت حدس زد. در واقع این تیم ناشناخته ترین پرسپولیس از لیگ پانزدهم تا امروز است. برای درک بهتر این موضوع بد نیست نگاهی به ترکیب این تیم در اولین هفته لیگ برتر فصل گذشته بیاندازیم. در بازی با فولاد برانکو این یازده بازیکن را به میدان فرستاد: علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی (کاپیتان)، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، محسن ربیع‌خواه، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، وحید امیری، علی علیپور و مهدی طارمی.


اما حالا آن هایی که به پرسپولیس نزدیک هستند و تمرینات را می بینند و زیر نظر دارند چنین ترکیبی را برای اولین بازی هفته اول لیگ هجدهم برابر پدیده حدس می زنند: علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، شایان مصلح، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، امید عالیشاه، بشا رسن، سیامک نعمتی و علی علیپور. در واقع اگر برانکو این ترکیب را برابر پدیده به میدان بفرستد نسبت به اولین بازی فصل گذشته پرسپولیس 7 تغییر داشته است که آن هم برای برانکو که تیم هایش همیشه نفرات ثابتی دارند عجیب به نظر می رسد.


 دیدار در ای کیو آر


بازی اول پرسپولیس برای پدیده بازی مهمی برای این تیم است. پرسپولیس برای موفقیت در این فصل باید تا رسیدن نیروهای کمکی در نیم فصل روی پا بایستد و حداکثر امتیازات را بگیرد. این تیم باید کمترین مصدوم و محروم را داشته باشد تا برای مسابقات مهمی که در پیش است با کمبود بازیکن مواجه نشود. پنجشنبه در ورزشگاه امام رضا(ع) که به اختصار به آن AQR هم می گویند رونمایی از پرسپولیس فصل جدید جذابیت های زیادی برای فوتبال ایران دارد. هواداران و رقبای جدی اش در این فصل به دقت این بازی را خواهند دید.