به گزارش پارس نیوز،  پیش از جام جهانی، حواشی زیادی پیرامون نحوه همکاری فدراسیون فوتبال و شرکت تولیدات پوشاک ورزشی آدیداس وجود داشت چرا که تیم ملی به جای عقد قرارداد اسپانسری با این شرکت آلمانی، قرارداد خرید منعقد کرده بود. مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال چند ماه مانده به جام جهانی اعلام کرد که قرارداد ایران و آدیداس تا جام ملت‌های آسیاست و بعد از آن فدراسیون برای تیم ملی بزرگسالان هم از پوشاک داخلی استفاده می‌کند تا به تحقق حمایت از کالای ایرانی کمک کرده باشد.

حال که جام جهانی به پایان رسیده، مهدی تاج حرف‌های متناقضی نسبت به چند ماه قبل بیان می‌کند. او در آخرین اظهارات خود درباره قرارداد با آدیداس می‌گوید: "آدیداس در حال حاضر برای ما محدودیت‌هایی قائل شده و می‌گوید برای معامله با ایران تحت فشار است. این شرکت خواهان مذاکره شده اما چیزی کنسل نشده است. من دیروز ۶۰۰۰ لباس با برند آدیداس را به صورت رایگان تحویل گرفتم اما نمی‌دانم که می‌توانیم این‌ها را بپوشیم یا آن‌ها را باید به دیگران بدهیم چون باید یک بار دیگر قراردادمان را با آدیداس بررسی کنیم. آن‌ها به تعهدشان عمل کردند و همه لباس‌های رایگان را با این که جام جهانی تمام شده است به ما تحویل دادند ولی برای این که بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم باید دوباره مذاکراتی شود."

او در اظهارات خود روشن نکرده که مذاکره مجدد با آدیداس برای چه موضوعی است و این که چرا نمی‌توانند از ۶۰۰۰ لباسی که این شرکت در اختیار فدراسیون گذاشته، استفاده کنند تا یک بار دیگر سوالات مختلفی پیرامون این قرارداد مطرح شود.

صفی‌الله فغان‌پور، مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره این که تاج پیش از این گفته بود قرارداد تیم ملی با آدیداس تا پایان جام ملت‌های آسیاست، خاطرنشان کرد: "قرارداد ما با آدیداس تا جام جهانی بود و اکنون قرارداد به پایان رسیده است. البته بندی وجود دارد که با توافق، دو طرف می‌توانند قرارداد را ادامه دهند اما برای ادامه همکاری باید مجددا قرارداد امضا شود. الان که جام جهانی به پایان رسیده، خواسته‌های دو طرف فرق می‌کند."

او درباره این که منظور رییس فدراسیون از گفتن جمله "نمی‌دانم که می‌توانیم ۶۰۰۰ لباسی که آدیداس به فدراسیون داده را بپوشیم یا آن‌ها را باید به دیگران بدهیم" چیست؟ گفت: "این لباس‌ها بر اساس قرارداد در اختیار فدراسیون است و می‌تواند برای تیم ملی بزرگسالان از آن استفاده کند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. آدیداس بر اساس قرارداد، این چند هزار تکه را در اختیارمان گذاشته است."

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد سایر برندهای خارجی برای تامین پوشاک تیم ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: "هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است. مهم‌ترین موضوع این است که تیم ملی پوشاک با کیفیتی داشته باشد."

 با نمایش خوب تیم ملی در جام جهانی و استقبال چشم‌گیر هواداران از پوشاک تولیدی آدیداس برای تیم ملی ایران، انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال این بار قرارداد آبرومندانه‌ای را برای حضور در جام ملت‌های آسیا منعقد کند.