به گزارش پارس نیوز، 

رسول هاشم کندی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوی آماده سازی تیم ملی دوچرخه سواری کشور را با 15 نفر و با برگزاری اردو در استان های زنجان و رشت شروع کردیم و اکنون هم در شهر تبریز 6 نفر از آقایان و 2 نفر از خانم ها حضور دارند .

وی خاطرنشان کرد: قبل از برگزاری سومین مرحله اردو، مسابقات کشوری و تور ترکیه را پشت سر گذاشتیم تا به این ترکیب دست یابیم.

هاشم کندی اعلام کرد: آروین گودرزی دیگر دوچرخه سوار کشورمان در آخرین روزها به تیم ملحق خواهد شد تا در پایان اردو با خط خوردن یک نفر از آقایان و یک نفر از خانم ها به ترکیب نهایی دست یابیم.

وی گفت: بعد از اردوی تبریز دو مسابقه تدارکاتی خواهیم داشت که دوچرخه سواران جاده به مسابقات جاده هلند و 2 نفر از بازیکنان سرعتی به مسابقات دوچرخه سواری چین اعزام خواهند شد.

سرمربی تیم دوچرخه سواری ایران با اشاره به برگزاری مسابقات جاکارتا در دو بخش جاده و پیست اعلام کرد: در بخش جاده رشته های مختلفی از قبیل استقامت و در بین آقایان و بانوان برگزار می شود و در مسابقات پیست هم در رشته مدیسون و امینیوم و همچنین در رشته چهار کیلومتر شرکت خواهیم کرد. وی گفت: در رشته مدیسون با ترکیب آقایان مهدی سهرابی و محمد رجبی شانس زیادی برای کسب مقام داریم و در رشته امینیوم آقای گنج خوان می تواند موفق باشد زیرا که یکی از بهترین دوچرخه سواران حال حاضر کشور است.

هاشم کندی گفت: در بخش استقامت پورسیدی و صفر زاده از دوچرخه سواران شهر تبریز به احتمال زیاد در ترکیب نهایی تیم باشند و می توانیم امید کسب مدال را داشته باشیم.

میرصمد پورسیدی دوچرخه سوار ملی پوش تبریزی هم که با انحلال تیم دوچرخه سواری پتروشیمی در زمان حاضر عضو تیم دوچرخه سواری شهرداری تبریز است به ایرنا گفت: برای حضور در مسابقات آسیایی جاکارتا به مدت 6 ماه است که در اردو به سر می بریم.

وی با اشاره به وجود پیست سرعتی در تبریز که علت انتخاب این شهر به عنوان شهر سوم برگزاری اردوی تیم ملی دوچرخه سواری است، گفت: وضعیت اردو در تبریز خیلی عالی است.

پورسیدی در عین حال با انتقاد از شرایط تیمداری رشته دوچرخه سواری در تبریز ادامه داد: با کناره گیری باشگاه پتروشیمی از تیمداری در رشته دوچرخه سواری با وجود آن همه مدال و مقام های آسیایی و بین المللی و حمایت اسمی شهرداری تبریز از دوچرخه سواران، بازیکنان فقط با حمایت هیات دوچرخه سواری استان و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی روی پای خود ایستاده اند و نزدیک به دوسال است پولی دریافت نکرده اند .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تبریز مستعد دوچرخه سواران به نامی بوده و هست، از مسوولان استان و شهر تبریز انتطار حمایت بیش از پیش را داریم تا با روحیه ایده آل و قابل قبول بتوانیم مدال های خوش رنگ برای کشورمان کسب کنیم.

سعید صفرزاده دیگر ملی پوش دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران هم با اشاره به کسب عنوان 'سلطان کوهستان' در مسابقات دوچرخه سواری ترکیه که به تازگی در این کشور برگزار شد، گفت: با نتایج قابل قبولی برای این اردو انتخاب شده ایم ولی شرایط باشگاه ها برای این رشته خوب نبوده و در زمان حاضر با حمایت های شهرداری تبریز تمرین می کنیم ولی با این حال از مسوولان شهری و استانی انتظار حمایت داریم.

سمیه یزدانی عضو تیم ملی دوچرخه سواری کشور با اشاره به اینکه بعد از این اردو مسابقات قهرمان کشوری را پیش رو داریم و بعد از ان آخرین مرحله اردوی آماده سازی را برگزار خواهیم کرد تا نفرات اصلی و نهایی برای مسابقات مرداد ماه جاکارتا مشخص شوند از میزبانی شهر تبریز برای برگزاری اردوی اماده سازی تشکر کرد.

ماندانا دهقان دیگر عضو تیم ملی دوچرخه سواری هم در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد که یک نفر خانم اعزامی به جاکارتا شما باشید، گفت: به دلیل اینکه رقابت ها خیلی نزدیک به هم می باشد فعلا در زمان حاضر مشخص نیست و ما تا آخر به رقابت خود ادامه خواهیم داد.

تیم ملی دوچرخه سواری ایران از پنجشنبه هفته گذشته برای برگزاری اردوی آماده سازی در شهر تبریز به سر می برد که این اردو تا آخر ماه جاری ادامه خواهد داشت.

هجدهمین دوره بازی های آسیایی 27 مرداد تا 11 شهریور ماه امسال در اندونزی برگزار می شود.

انتهای پیام /