به گزارش پارس نیوز، در گروه نخست تیم های ملوان بندرگز، شهرداری سمنان، فرش حدادی اصفهان، شهرداری تبریز و کیان سمنان قرار دارند که این رقابت ها ‌به میزبانی استان سمنان برگزار می شود. 
در گروه دوم تیم های مقاومت گلساپوش یزد، ایفا اردکان، شهدا چلیچه، کیان آریا، پارس دکل گستر مرکزی و دهیاری صادق آباد حضور دارند که باشگاه دهیاری صادق آباد استان چهارمحال و بختیاری میزبان این رقابت هاست.
رقابت های گروه سوم به میزبانی باشگاه شهرداری دشتی پارسیان استان هرمزگان و با شرکت تیم های پارس جنوبی بوشهر، پیام کویر اردکان، فرمانداری دلگان سیستان و بلوچستان، هلیله بوشهر و شهرداری دشتی پارسیان برگزار می شود.
میزبان گروه چهارم هم باشگاه پاس گناوه استان بوشهر است و در این گروه تیم های ‌مقاومت گلساپوش یزد، ایفا اردکان، شهرداری چابهار، موج گناوه و وحدت چمران ماهشهر حضور دارند.
زمان پایان نقل و انتقالات جوانان فوتبال ساحلی کشور روز شنبه 23 ‌تیرماه است و بر این اساس قرعه کشی این تیم ها در 28 تیرماه جاری برگزار می شود.
سپس از جمعه 29 تیرماه رقابت های آغاز و تا دوم مردادماه امسال ادامه دارد.
روز پایانی مسابقات: سه شنبه 2 مرداد
در پایان مسابقات مرحله اول هم 2 تیم برتر جدول رده بندی نهایی جواز حضور در مرحله دوم مسابقات را ‌کسب می کنند.‌
مرحله دوم مسابقات در 2 گروه چهار تیمی برگزار می شود که از هر گروه 2 تیم به مرحله نهایی (مرحله سوم) صعود خواهند ‌کرد. زمان تقریبی این مرحله اوایل ‌شهریور ماه 97 است.‌
مرحله سوم (نهایی) مسابقات با حضور چهار تیم برتر و در یک گروه، برای تعیین قهرمان مسابقات رده سنی جوانان (زیر 19 ‌سال) فوتبال ساحلی کشور برگزار خواهد شد.‌
در صورت اعلام انصراف تیم ها و حضور نیافتن در مسابقات، جرایم انضباطی، مالی و نیز هزینه ‌های انجام شده توسط تیم میزبان به عهده تیم ‌خاطی خواهد بود.
در این مسابقات، بازیکنان با دریافت 2 کارت زرد از دیدار بعدی محروم خواهند شد و مسئولیت ثبت کارت های زرد بر ‌عهده تیم ها بوده و تیم ها می توانند ‌صحت و سقم کارت های دریافتی را در پایان هر روز مسابقه از نماینده سازمان استعلام ‌کنند.‌
هرگونه اعتراض به داوری در حین بازی و مصاحبه با رسانه ها با توجه به آیین نامه به اعمال محرومیت و جرایم منجر می ‌شود.‌
طبق مقررات، مسابقات فوتبال ساحلی برگزار خواهد شد و رعایت موارد از سوی تیم ها و میزبانان و سایر ‌مراجع الزامی است.‌