به گزارش پارس نیوز، تمرینات تیم فوتبال استقلال در حالی زیر نظر وینفرد شفر سرمربی آلمانی شروع شده که هنوز خبری از مامه تیام و سرور جباروف در تمرینات این تیم نیست. 
شاید بزرگترین نگرانی هواداران استقلال برای لیگ هجدهم مشخص شدن وضعیت این دو بازیکن به خصوص تیام باشد که با عملکرد فراتر از انتظار خود، آرامش را به خط حمله آبی های پایتخت بازگرداند. 
یک منبع آگاه از باشگاه استقلال روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: مسئولان باشگاه با این دو بازیکن به صورت تلفنی به توافق اولیه رسیده اند و قطعا آنها تا پایان هفته در تهران یا ترکیه با مدیران باشگاه مذاکره نهایی خود را انجام خواهند داد. 
وی ادامه داد: قرار است این دو بازیکن پس از توافق نهایی با باشگاه در تمرینات استقلال در ترکیه حاضر شوند و یک فصل دیگر در کنار ما بمانند. 
اعلام این خبر در حالی صورت می گیرد که باشگاه استقلال نیز امروز اعلام کرد: مالیات «جپاروف» و «تیام» بازیکنان خارجی آبی پوشان پرداخت شده تا آنها مشکلی برای ورود به ایران نداشته باشند.
این در حالی است که از باشگاه استقلال خبر می رسد آبی پوشان فردا دوشنبه راهی ترکیه می شوند تا اردوی تدارکاتی خود را پیش از آغاز رقابت های لیگ برتر فوتبال در منطقه «کارتپه» این کشور برگزار کنند.
باشگاه استقلال در حالی سرانجام مجبور به پرداخت مالیاتی بازیکنان خارجی خود شد که جپاروف هافبک ازبکستانی آبی پوشان پیش از این برای تمدید قرارداد خود پرداخت بدهی های فصل گذشته از طرف باشگاه استقلال و همچنین بخشی از قرارداد فصل جدید را شرط کرده بود و تیام نیز درخواستی شبیه به اوداشت.
تیام مهاجم سنگالی استقلال نیز خواستار دیدار با مدیران باشگاه در ترکیه برای تمدید قرارداد شده بود که پیش شرط آن هم پرداخت بخشی از قرارداد و تمام بدهی مالیاتی است تا در صورت ورود به کشور، مشکلی برای خروج نداشته باشد. 
البته روز گذشته قرارداد «وریا غفوری» با استقلال تمدید شد و در صورتی که «امید ابراهیمی» نیز قرارداد خود را با آبی پوشان تمدید کند کمی از دغدغه های «وینفرد شفر» سرمربی آلمانی تیم بر طرف شود. اما شنیده ها حاکی از نزدیک شدن ابراهیمی به باشگاه های قطری است.