به گزارش پارس نیوز، مدیران باشگاه استقلال مدتهاست در تلاشند تا بهترین گلزن فصل گذشته خود را برای تمدید قرارداد به تهران بیاورند. اتفاقی که هنوز برای رقم زدن آن توفیق نداشته‌اند.

کمی به عقب باز می‌گردیم. شب آخرین بازی فصل گذشته استقلال. شبی که آبی‌ها برای دیدار با ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌شدند و شنیده شد دو تن از مسئولان تیم به تیام خبر ممنوع الخروجی‌اش به دلیل بدهی مالیاتی را می‌دهند. اتفاقی که عصبانیت تیام را در بر دارد و بزرگترهای تیم از جمله رحمتی برای بازگشت آرامش به او وارد عمل شده و به تیم اطمینان خاطر داد بدون مشکل از کشور خارج شود تا وی حاضر به انجام بازی برای این تیم مقابل ذوب آهن شود. همان دیداری که تیام در آن هت تریک کرد تا استقلال مقتدرانه راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود.

بعد از آن تیام برای خارج شدن از کشور مشکلی نداشت و تهران را به مقصد سنگال ترک کرد که پس از آن داستان مذاکره وی با باشگاه الکویت و ماجراهایی پیش آمد که همه در جریان آن هستند. در این میان افتخاری و توفیقی مدیران استقلال برای مذاکره مستقیم با تیام راهی ترکیه شدند که با هجمه‌ای از انتقاداتی از این دست مواجه شدند که مدیران استقلال به این ترتیب خود و باشگاه را کوچک کردند.

با گذشت مدتها از مذاکرات اولیه مدیران استقلال با تیام و پیگیری‌های شدیدی که در این خصوص شده است، با این که تمرینات آبی پوشان هم مدتهاست آغاز شده هیچ خبری از تیام نیست. تیام همچنان خواهان ادامه مذاکرات با مدیران باشگاه در کشور ترکیه است و مدیران استقلال اینبار حاضر  به حضور در ترکیه نیستند و این در حالی است که تیام هم حاضر به حضور در تهران برای انجام مذاکره نیست.

بسته پیشنهادی تیام به استقلالی‌ها حضور در ترکیه و اصلاح قرارداد فی مابین است. تیام همچنان بیم آن دارد که در صورت حضور در تهران به دلیل مشکلات مالیاتی ممنوع الخروج شود و قادر به ترک تهران نباشد و به ناچار مجبور به کنار آمدن با پیشنهاد استقلال شود.

از سوی دیگر استقلالی‌ها هم معتقدند فرصت طلایی نقل و انتقالات برای تیام به اتمام رسیده و او نمی‌تواند گزینه خیلی مهم خارجی داشته باشد و بهترین گزینه و شاید تنها گزینه موجود استقلال باشد و بالاخره دیر یا زود تیام با شرایط این تیم کنار خواهد آمد.

تمدید قرارداد تیام با استقلال به یک معمای پیچیده نقل و انتقالاتی تبدیل شده که پاسخ آن را تنها گذشت زمان مشخص خواهد کرد.