به گزارش پارس نیوز، 
مهرداد پهلوان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در خصوص میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا شطرنج اظهار داشت: تا الان ۱۵ کشور ثبت نام کرده‌اند و این در حالی است که در دوره گذشته میزبانی ایران از این رقابت‌ها تنها ۸ تیم حضور داشتند. امیدوارم میزبان خوبی برای رقابت‌های آسیایی باشیم.

وی در خصوص هزینه میزبانی این رقابت‌ها گفت: در حد میزبانی و هزینه اقامت پیش‌بینی بودجه کرده‌ایم و جایزه‌ای برای نفرات برتر در نظر گرفته نشده است.

رئیس فدراسیون شطرنج در واکنش به اینکه آیا از این همه میزبانی خسته نشده است، تصریح کرد: از کار کردن خسته نشدم و کار‌های لازم را برای برگزاری هرچه بهتر میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا انجام می‌دهیم. کسی که از کار خسته می‌شود، باید کنار برود.

پهلوان‌زاده در پاسخ به این سوال که اگر زمان به عقب برگردد باز هم میزبانی رقابت‌های جهانی را قبول می‌کند، گفت: شرایط آن زمان با الان متفاوت است و اگر در آن شرایط بودم باز هم قبول می‌کردم، اما نمی‌‍دانستم تا این حد شرایط برای ما سخت شود.

رئیس فدراسیون شطرنج ادامه داد: تا چند وقت قبل درگیر قسط آخر جوایز رقابت‌های قهرمانی جهان بانوان بودیم که خدراشکر از بودجه‌ای که وزارت برای ما در نظر گرفته بود، این هزینه را تامین کردیم.

وی در پایان به حضور آناتولی کارپف در ایران اشاره کرد و گفت: هزینه‌های حضور کارپوف در ایران زیاد بالا نیست و خللی در کار فدراسیون ایجاد نمی‌کند. کارپوف با اسپانسر آمده و به نوعی نماینده فرهنگی است.

انتهای پیام/