به گزارش پارس نیوز، 
این اختاپوس که "رابیو" نام داشت، در یک استخر کوچک، بازی‌های جام جهانی را پیش‌بینی می‌کرد تا این که کیمیو آبه، ماهیگیری که او را از دریا گرفته بود به این نتیجه رسید که از فروختن اختاپوس برای تهیه غذا می‌تواند بیشتر پول درآورد تا از پیش‌بینی جام جهانی توسط این حیوان.

رسانه‌های محلی ژاپن پس از این واقعه نوشتند که کیمیو نشان داد معیشتش از توجه جهانی برایش مهم‌تر است.روبیو (اختاپوس غول‌پیکر که از اقیانوس آرام گرفته شد) پیروزی ژاپن مقابل کلمبیا را پیش‌بینی کرد. او همچنین با حرکت به سوی قسمت‌های مختلف استخر، تساوی ژاپن و سنگال را هم درست حدس زد.

اما در حالی که بازیکنان تیم ملی فوتبال ژاپن خودشان را برای نبردی دیگر در روسیه آماده می‌کردند، اختاپوس پیشگو جانش را از دست داد. رابیو قبل از بازی ۲۸ ژوئیه ژاپن که به شکست ۰-۱ مقابل لهستان انجامید، به بازار فرستاده شد.

او البته نتیجه آن بازی را هم پیشگویی کرده بود، هرچند که نتوانسته بود سرنوشت خودش را حدس بزند. با این وجود ماهیگیر ژاپنی تصمیم گرفته تا وظیفه پیشگویی را به عهده یک اختاپوس دیگر بگذارد.

رابیو اولین اختاپوس پیشگو نبود که توجه هواداران فوتبال در جهان را به خود جلب کرد. در جام جهانی ۲۰۱۰ یک اختاپوس آلمانی به نام "پل"، نتیجه شش بازی جام جهانی را درست پیش‌بینی کرد.

پل البته سرنوشت بهتری نسبت به رابیو داشت و پس از دو سال زندگی در مرکز دریایی اوبرهازون آلمان عمرش تمام شد.

 

انتهای پیام/