به گزارش پارس نیوز، روزنامه انگلیسی «د سان» در گزارشی نوشت: قهرمان جام جهانی 1986 روی سکوی ورزشگاه های محل برگزاری بازی های آلبی سلسته، تلفیقی از هیجان و رفتارهای عجیب و غریب است؛ از ژست های نژادپرستانه گرفته تا بروز احساسات ناب فوتبالی.
این در حالیست که فیفا در راستای طرح «جیانی اینفانتینو» رییس این نهاد موسوم به «طرح افسانه ها»، مبلغی معادل 10 هزار پوند به ازای حضور این اسطوره در هر کدام از بازی های آرژانتین به وی پرداخت می کند.
دبیرکل اسبق اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) قصد دارد تا دست کم از هر کشور یک اسطوره و سوپراستار فوتبال، نقش سفیر فوتبال را در بازی های تیم ملی کشورهای مطبوعشان ایفا نمایند.
در واقع این طرح با هدف تلفیق گذشته و حال و با امید نوعی کمک مالی به این ستارگان راه اندازی شده است.
و در این میان، مارادونا که ترکیبی از شور و شعف و جنجال است، مسلما یکی از شخصیت هایی است که می تواند به خوبی از عهده این مسوولیت بر آید.
در واقع در جام جهانی 2018 روسیه، تبدیل شدن به تیتر نخست روزنامه ها برای مهاجم اسبق ناپولی و بارسلونا زیاد طول نکشید؛ اگرچه بیست و یکمین دوره جام جهانی «جام بدون ممنوعیت مصرف دخانیات» بود اما او با کشیدن سیگار در نخستین بازی آرژانتین مقابل ایسلند خبر ساز شد. 
در بازی پایانی مقابل نیجریه نیز، مارادونا پس از به ثمر رسیدن گل دقایق پایانی «مارکوس روخو» که منجر به صعود آلبی سلسته به مرحله حذفی شد، رفتارهای تحریک آمیز و زننده ای از خود بروز داد و در ادامه نیز به دلیل مصرف مشروبات الکلی و عدم حفظ تعادل به بیمارستان منتقل شد.
با این حال، «دیگو آرماندو مارادونا» با تمام رسوایی های اخلاقی نه تنها برای آرژانتینی ها بلکه برای فوتبال دوستان در سرتاسر دنیا، همچنان یکی از محبوب ترین و خاطره انگیز ترین بازیکنان تاریخ محسوب می شود.