به گزارش پارس نیوز،  تیم ملی فوتبال اسپانیا روز یکشنبه در مرحله یک هشتم جام جهانی 2018 روسیه بعد از تساوی یک بریک در وقت قانونی و اضافه، در ضربات پنالتی مغلوب روسیه شد و از دور رقابت ها کنار رفت.
روزنامه 'مارکا' در گزارشی با عنوان «یک خداحافظی برای گریستن»، نوشت:همه چیز به پایان رسید.دوران طلایی اسپانیا با ضربات پنالتی در مقابل ایتالیا در قهرمانی اروپای سال 2008 آغاز شد و با ضربات پنالتی در مقابل روسیه 2018به پایان رسید .
مارکا افزود:این پایان یک جام جهانی‌ دیوانه وار برای اسپانیا از زمان اخراج «یولن لوپتگی» سرمربی سابق تیم اسپانیا دو روز قبل از آغاز مسابقات جام جهانی 2018است .اسپانیا همه کارهای ممکن را انجام داد تا که با هرج و مرج متحد شود و سرانجام قلعه شنی فرو ریخت.
این روزنامه تصریح کرد: درد حذف بسیار سنگین است، زیرا اسپانیا با بیش از یک هزار پاس صحیح در این دیدار توسط بدترین تیم ملی روسیه در 30 سال اخیر که در این دیدار 191 پاس داده و هیچ ستاره ای ندارد ، از مسابقات حذف شد .
مارکا با اشاره به اینکه همه از «فرناندو هیه رو» سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا یک انقلاب در تیم ملی می‌ خواستندو وی سه بازیکن رادر ترکیب اصلی‌ تیم تغییر داد خاطرنشان ساختند که این انقلاب نیز جواب نداد و اسپانیا به طرف دروازه حریف حمله کمی‌ داشت.
در این گزارش آمده است: اسپانیا از روز اول، تیمی غیر قابل پیش بینی، بدون استحکام ، بدون انسجام و بدون منجی که چیزهای ضروری در یک جام جهانی‌ هستند، بود .اسپانیا به حریفان خود هدایای بسیاری داد و تاوان آن را پرداخت.اکنون باید با خاطرات زندگی‌ کند.
روزنامه 'اسپورت' نیز در گزارشی با عنوان«اسپانیا باضربات پنالتی به خانه باز می‌ گردد» نوشت :اسپانیا در مرحله یک هشتم جام جهانی‌ روسیه درضربات پنالتی باخت. بازی های پر حادثه اسپانیا در این مسابقات فقط می‌ توانست یک سرانجام مرگبار داشته باشد وهمینطور اتفاق افتاد. « ایگناسویچ» گل را به دروازه خودی زد ،پنالتی بی‌ دقت «پیکه» اجازه تساوی را به روس ها داد و اسپانیا برغم سلطه بر بازی به فرصت های بزرگی‌ دست نیافت .در ضربات پنالتی ، «کوکه» و «آسپاس» گل را از دست دادند و «دخه آ» حتی یک توپ را دفع نکرد .
اسپورت با اشاره به تغییراتی که هیه رو در ترکیب اصلی‌ تیم انجام داد، غیبت «اینیستا» ازترکیب اصلی‌ را یکی‌ از دلایل مشکل شدن بازی برای اسپانیا قلمداد کرد.
روزنامه 'آ.اس' نیز در گزارشی با عنوان «یک شکست جهانی‌ دیگر» تصریح کرد :سفر به پایان رسید .اسپانیا سومین شکست خود در یک مسابقه بزرگ را بدست اورد و این تعجب آور نبود .جام جهانی‌ برای اسپانیا از شروع تا انتها ، از برکناری لوپتگی گرفته تا نامرئی بودن دخه آ که هیچکدام از چهار پنالتی که اسپانیا را به خانه فرستادند را دفع نکرد، بی‌ معنی‌ بود .
روزنامه مذکور با اشاره به اینکه با گذشت زمان، نحوه بازی اسپانیا در این سالها افت داشته و پر از ناخالصی هایی‌ شده که آن را کاملا تخریب خواهند کرد ، از تصمیم هیه رو در نگذاشتن اینیستا در ترکیب اصلی‌ تیم انتقاد کرد.
این نشریه همچنین نوشت که تیم ملی اسپانیا، با بیش از یک هزار پاس، که زیادی بودند شجاعت برد یک حریف بسیار ضعیف که فقط دفاع کرده و به دنبال استفاده از پاس های بلند دروازه بان برای باز کردن دروازه اسپانیا تلاش می کرد، را نداشت.
روزنامه 'موندو دپورتیوو'باگزارشی تحت عنوان «اسپانیا در ضربات پنالتی حذف شد» نوشت :جام جهانی‌ برای اسپانیا به پایان رسید .این بار شانس پنالتی ها به نفع اسپانیا نبود و از دست دادن پنالتی از سوی کوکه و آسپاس به رویای اسپانیا پایان دادند.
موندو دپورتیوو تصریح کرد: هیه رو، با تغییر در ترکیب تیم اصلی‌ به دنبال یک تکان در تیم بود اما آن را با قربانی کردن اینیستا انجام داد و فوتبال را باخت .اسپانیا از دقیقه نخست ، توپ را در دست داشت اما بخش بزرگی‌ از مالکیت توپ ، پوچ بودند و برای ایجاد خطر در مقابل دروازه روسیه بی‌ فایده بودند .