به گزارش پارس نیوز، کشتی ایران به زودی رقابتهای جهانی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان را پیش رو دارد و ملی پوشان این تیم‌ها مدتهاست بطور شبانه روزی در اردوهای آماده سازی مشغول تمرین هستند. این در حالیست که کشتی‌گیران ملی‌پوش علاوه بر سختی و مشقت تمرینات سنگین باید با استرس و نگرانی عدم رویارویی با رقبای رژیم اشغالگر قدس هم دست و پنجه نرم کنند. به عنوان مثال در تازه ترین رویداد بین المللی، تیم های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان کشورمان که باید تا چند روز دیگر در رقابتهای جهانی کرواسی به میدان بروند، ۱۲ حریف از رژیم اشغالگر قدس را پیش رو خود می بینند که هر کدام از این حریفان ممکن است در قرعه کشی به نمایندگان ایران برخورد کنند. این اتفاق یعنی عدم حضور ملی پوشان ما در میدان و به تبع آن محرومیت و تعلیق احتمالی کشتی ایران!

در همین راستا «ابراهیم جوادی» عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی  گفت: متاسفانه این واقعیت وجود دارد که در هر کدام از میادین پیش روی تیم های ملی ممکن است به حریفان اسرائیلی برخورد بکنیم. این موضوع به هیچ عنوان مساله ساده و معمولی نیست و سکوت و بی توجهی به این موضوع به معنای محرومیت و تعلیق کشتی و حتی تعلیق ورزش ایران در میادین بین المللی است.

وی تصریح کرد: من هنوز دلیل سکوت و بی توجهی متولیان امر در حل و فصل این مشکل و تاخیر در رایزنی و دیپلماسی بین المللی را نمی دانم. متاسفانه انگار همه خودشان را به خواب زده اند و هیچکس حاضر نیست برای حل این مشکل بزرگ وارد عمل شود.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی کشتی جهان ادامه داد: وضعیت به گونه ای است که کشتی گیران ما از زمان حضور در اردوهای تیم ملی تا اعزام به رقابتهای جهانی همواره با استرس و ترس از این مشابه روزشان را شب می کنند. آنها مدام با این موضوع در کش و قوس هستند که مبادا پس از ماهها و سالها تمرین و ممارست به حریفی از رژیم اشغالگر قدس برخورد کنند و به جای کسب افتخار و مدال، با محرومیت از رقابتها خارج شوند. در واقع ما کشتی گیران خودمان را به جای انگیزه و روحیه ایده آل و مطلوب، با کوله برای از استرس و نگرانی به میادین بین المللی بدرقه و روانه می کنیم.

جوادی خاطر نشان کرد: شرایط کنونی کشتی ایران در میادین بین المللی به هیچوجه همچون سالهای گذشته نیست که با توجیه‌های معمول از رویارویی با رقبای اسرائیلی خودداری کنیم و هیچ محرومیتی گریبانگیر ما نشود. در حال حاضر کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی حساسیت زیادی روی کشتی ایران پیدا کرده اند و در این بین شیطنت های رقبای دیرینه همچون روسها هم چندان بی تاثیر نیست.

دارنده مدال برنز المپیک در پایان گفت: امیدوارم این مساله برای همیشه با حداقل آسیب وزیان برای کشتی ایران، حل و فصل شود، چراکه ما در تمامی رده تیم ملی با این موضوع مواجه هستیم و هر روز بر وخامت و حساسیت این مساله اضافه می شود.