به گزارش پارس نیوز، 

در هفته های اخیر بارها تجمعات اعتراض آمیز تعدادی از طرفداران سپیدرود رشت برعلیه مالک باشگاه برپا شد که آنان خواهان برکناری جواد تن زاده از مالکیت این باشگاه بودند.
یکی از مربیان و مدیران اسبق تیمهای رده های پایه سپیدرود رشت روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نگران وضعیت سپیدرود هستم.
سیدامیر فرحسینی افزود: طی 19 سال که در تیم فوتبال سپیدرود رشت به عنوان سرمربی، مربی و مدیر در تیمهای پایه و بزرگسالان حضور داشتم، هیچگاه وضعیت سپیدرود اینگونه وخیم نبود.
وی که 15 سال به عنوان مربی جوانان و مدیر تیمهای پایه در باشگاه سپیدرود فعالیت داشت، ادامه داد: در این مدت، هفت مالک را دیدم ولی هیچگاه شرایط سپیدرود تا این حد بحرانی نبوده و حتی سال هایی که وضعیت مالی باشگاه نامناسب بود ، چنین شرایطی را نداشت.
وی که چهار سال به عنوان کمک مربی در تیم بزرگسالان سپیدرود نیز حضور داشت ، اضافه کرد: مردم و طرفداران سپیدرود رشت همیشه مالک باشگاه را دوست داشتند و به او احترام می گذاشتند و گرچه بعضی از مواقع دلخوری هایی نیز پیش می آمد ، ولی هیچگاه اینگونه نبود که اکثر تماشاگران مخالف مالک باشند.
معاون کنونی تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گیلان در این باره گفت: اگر طرفداران را از سپیدرود بگیریم این تیم نیز همانند سایر تیمهایی که دیگر از آنان نام و نشانی نمانده، به وضعیت آن تیمها دچار خواهد شد و این طرفداران هستند که تاکنون مانع از انحلال باشگاه سپیدرود شده اند.
فرحسینی بیان کرد: با توجه به این امر از جواد تن زاده مالک باشگاه سپیدرود رشت خواهش و تقاضا دارم که سپیدرود را به حال خود بگذارد و راه خود را از این تیم جدا سازد چون از طرفی حرمتها شکسته شده و طرفداران با حضور مالک فعلی مخالفند و از طرف دیگر، وی توان مالی برای ادامه کار را ندارد.
وی اضافه کرد: این خواهشم، نه به عنوان یک مسئول ورزشی ، بلکه به عنوان یک طرفدار سپیدرود است و امیدوارم که مالک باشگاه از درخواستم ناراحت نشود چون این درخواست اکثر طرفداران سپیدرود است.
وی افزود: مرحوم غلامرضا صومی بنیانگذار باشگاه سپیدرود که عاشق این تیم بود، اما در برهه ای که نتوانست تیم را از لحاظ مالی حمایت کند، سپیدرود را به مرحوم شعار واگذار کرد.
وی اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی نیز ، سپیدرود توسط مرحوم شعار در ایران مطرح و جام بین المللی خزر در رشت برگزار شد و در سال 74 نیز تیم را به تربیت بدنی گیلان واگذار و هیچوقت مدعی نشد که برای تیم هزینه کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: سایر مالکان باشگاه سپیدرود نیز چنین شرایطی داشتند و زمانی که ادامه تیمداری و باشگاه داری برای آنان مشکل شد، تیم را بدون هیچ چشمداشتی واگذار و در این راستا، هزینه های زیادی را متقبل شده اما هیچگاه عنوان نکردند .
وی به واگذاری امتیاز تیمهای پایه توسط مالک فعلی باشگاه سپیدرود به بخش خصوصی اشاره و یادآور شد: باشگاه سپیدرود رشت به همراه ملوان انزلی سازنده ترین تیمها از نظر ارایه بازیکن در استان گیلان بوده و هستند اما مالک باشگاه امتیاز تیمهای پایه سپیدرود را واگذار و از طرفی مگر تیمهای پایه چقدر هزینه دارد که برای واگذاری آن اقدام شد.
فرحسینی در ادامه بیان کرد: امیدوارم مالک باشگاه در امور تیمهای پایه دخالت نکند و به مربیان اجازه دهد که به امور تیمهای خود سر و سامان دهند.
وی در پایان افزود: به عنوان فردی که 15 سال در تیمهای پایه سپیدرود حضور داشتم و بازیکنان زیادی را تربیت کردم ، امیدوارم با درایت اداره کل ورزش و جوانان گیلان و با نظر مستعد تن زاده ، مشکل سپیدرود هرچه سریع تر حل شود چون صاحبان اصلی تیم ، طرفداران آن هستند.
7285 /6030