به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور در بخش آقایان که با شرکت 200 ورزشکار از استانهای سراسر ایران از صبح دیروز (شنبه) 26 خردادماه به میزبانی شایسته هیأت دو و میدانی استان خراسان رضوی در مجموعه ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد مقدس آغاز شده بود، امشب با قهرمانی تیم قم پایان یافت.

تیم فارس به مقام نایب قهرمانی رسید و کرمانشاهی‌ها نیز بر سکوی سوم این رقابت‌ها ایستادند.

با عملکرد مطلوب ورزشکاران و کادر فنی در استان قم، این تیم موفق به کسب عنوان نخست در هر 3 رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در بخش آقایان شده است.

در جریان برگزاری مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور در ماده 400 متر بامانع، رضا ملک پور از استان قم موفق شد با ثبت زمان 50.92 ثانیه ضمن کسب عنوان نخست در این ماده، رکورد ملی 400 متر بامانع ایران را ارتقاء دهد. پیش از این، غلامرضا کریمی با زمان 50.96 ثانیه رکورد دار این ماده بود. او در مهرماه سال 1385 این رکورد را به ثبت رسانده است.

همچنین، جلیل ناصری، دونده خوش آتیه ایلامی با کسب 2 مدال طلا در مواد 5000 متر و 10000 متر به عنوان ستاره این دوره از مسابقات معرفی شد.

در حاشیه برگزاری مسابقه پرش طول، محمد ارزنده، پرنده المپیکی اهل چهارمحال و بختیاری نیز با ادای احترام به تمام قهرمانان این ماده و با کسب اجازه از بزرگان دو و میدانی ایران از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد.

مراسم اهدای جام قهرمانی به تیم‌های برتر با حضور هاشم صیامی، دبیر فدراسیون دو و میدانی، حمید فردین پور، نایب رییس فدراسیون، عباس فتحی، مسئول کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون، تیمور غیاثی و هادی سپهرزاد، اعضای سازمان تیم‌های ملی فدراسیون، علی رضایی، مسئول کمیته رده‌های پایه فدراسیون، امیرعلی سعادتمند، رییس هیأت دو و میدانی استان خراسان رضوی، رضا عسگرزاده، دبیر هیأت و تنی چند از قهرمانان، مربیان و پیشکسوتان دو و میدانی ایران و استان خراسان رضوی برگزار شد.

پیش از این در ادوار مختلف رقابت‌های دو و میدانی ایران، معرفی تیم‌های برتر با محاسبه امتیازات کسب شده توسط ورزشکاران صورت می گرفت. با بررسی‌های به عمل آمده در کمیته برگزاری مسابقات و تصویب آیین نامه اصلاح شده برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در سال 1397، رده بندی تیم های برتر مطابق با استانداردهای جهانی مسابقات دو و میدانی با محاسبه تعداد مدال های کسب شده و اولویت بندی به رنگ مدال‌ها انجام شد و تیم‌های برتر نیز معرفی شدند.

انتهای پیام/


پارس