به گزارش پارس نیوز، 

خسرو قمری درباره ی بانوی رکابزن ایران که برای پرداخت هزینه دوچرخه خود با مشکل مواجه شده است، تصریح کرد: ما با رکابزنان حدود 2، 3 ماه پیش جلساتی داشتیم که مشخص کنند دوچرخه های خود را می خواهند از طریق اسپانسر تهیه کنند و اگر اسپانسر ندارند، فدراسیون تهیه می کند. پرتوآذر هم اعلام کرد می خواهد دوچرخه ای برای خودش داشته باشد و ما هم قول کمک دادیم اما دیگر خبری از او نشد تا اینکه معاون اداره کل ورز ش و جوانان استان فارس به ما اعلام کرد که می خواهند 18 میلیون تومان به پرتوآذر کمک کنند. این در حالی بود که ما هم سر قولمان برای کمک به او بودیم.

 او ادامه داد: پرتوآذر روز چهارشنبه هفته گذشته که برای گرفتن سکه های (پاداش) قهرمانی آسیا به فدراسیون آمده بود که به ما گفت اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به جای 18 میلیون قرار است 10 میلیون تومان به او کمک کند چون یک نفر به آنها گزارش داده ارزش دوچرخه اش 10 میلیون تومان است. ما هم همان روز قیمت اصلی دوچرخه را از سایت درآوردیم و به اداره کل ورزش و جوانان فارس نامه زدیم که تجدید نظری بر روی مبلغ پرداختی خود داشته باشند و اکنون هم منتظر خبر آنها هستیم. اگر اداره کل ورزش و جوانان فارس همان مبلغ قبلی را بدهد که زحمتش را خودشان کشیده اند اما اگر به هر دلیلی نتوانند هزینه را تامین کنند ، ما تدبیر می کنیم و مشکل را حل خواهیم کرد چرا که می خواهیم رکابزنمان با کمترین دغدغه تمرین و در بازی های آسیایی شرکت کند. البته این را هم باید به صورت کلی بگویم اگر ورزشکاران خواسته ای دارند نباید آن را در جاهای مختلف و با عناوین مختلف مطرح کنند.

قمری در پاسخ به این پرسش که اگر هزینه ریالی دوچرخه تامین شود، فدراسیون می تواند یورو دولتی برای پرتوآذر تامین کند یا خیر، تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان پول می دهد تا برای مجموعه فدراسیون هزینه کنیم و باید براساس مستندات هم گزارش مالی بدهیم. ما نمی توانیم فاکتوری که یک نفر برای خودش دوچرخه خریده است را وارد اسناد مالی خود کنیم و این تخلف محرز است. اما ابتدا باید تکلیف پول دوچرخه مشخص شود پس از آن پرتوآذر باید نامه درخواست به ما بدهد و ما هم از وزارت ورزش در خواست می کنیم که در این مورد به ما کمک کند. وزارت ورزش هم براساس موارد قانونی خود یا موافقت می کند و یا موافقت نمی‌کند.البته تا الان هم هر نامه ای نوشتیم و درخواستی داشتیم، انجام دادند که باید باید از وزارت ورزش  و کمیته ملی المپیک تشکر کنم که همیشه به ما کمک کردند.

قمری در مورد حضورش به همراه ملی‌پوشان در تور ترکیه گفت: با توجه به اینکه به انتخاب ملی پوشان برای بازی های آسیایی نزدیک می شویم و اینکه رشته استقامت حساسیتهای خاص خودش را دارد خواستم از نزدیک ببینم اوضاع و احوال رکابزنان به چه صورت است. بالاخره خودم هم مربی بودم و اینکه وقتی در فضای مسابقه قرار بگیرم به تصمیم گیری ها در انتخاب افراد کمک می کند تا ان‌شاءالله نفرات شش دانگی را به بازی های آسیایی اعزام کنیم.