به گزارش پارس نیوز، 

درباره نتایج ملی‌پوشان بسکتبال 3 نفره ایران در مسابقات جهانی فیلیپین گفت: توجه فدراسیون جهانی به بسکتبال 3 نفره به نفع کشورهایی مانند ماست که بعد از 38 سال، حضور در مسابقات را تجربه کردند. بازیکنان ما در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان حضور داشتند و خواستند که این محرومیت چند ساله را جبران کنند.

وی افزود: کادر فنی ما هم زحمت کشید و فدراسیون نیز نگاه مثبتی داشت تا تیم 3 نفره در این مدت کوتاه تشکیل و به جام جهانی اعزام شود. تیم ملی ما بازی‌های خوبی هم ارائه کرد و در دیدار با روسیه نایب‌قهرمان جهان و آندورا خوب ظاهر شد. من به بازیکنان گفته بودم از گروه بالا نمی‌آیید به همین دلیل نتیجه برای ما مهم نیست. شاید در چشم‌انداز ما در چند سال آینده نتیجه مهم باشد اما الان کسب تجربه مهمتر است.

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال با اشاره به خودباوری بازیکنان، خاطرنشان کرد: بازیکنان ما مقابل تیم‌های قدرتمند دنیا بازی کردند و به من می‌گفتند ترس‌شان ریخته است. آنها به خودباوری رسیده‌اند و می‌دانم در آینده حرف‌هایی برای گفتن خواهند داشت.

وی ادامه داد: ما از پایه کار می‌کنیم و چند روز پیش نیز با دکتر حمیدی جلسه برگزار کردیم تا مدارس بسکتبال 3 نفره را رواج دهیم. این رشته هم در فضای باز برگزار می‌شود و هم نفرات کمتری دارد به همین دلیل با برگزاری مسابقه بین کلاس‌ها و مدارس مختلف می‌توانیم هم به توسعه ورزش همگانی کمک کنیم و هم رنک‌مان را در جهان بالا نگه داریم. باید در این خصوص برنامه‌ریزی کنیم و اگر برنامه‌هایی که دارم اجرایی شود به نتایج خوبی هم می‌رسیم.

شجاعی در خصوص برنامه‌های تیم بسکتبال 5 نفره ایران که برای رقابت‌های قهرمانی زیر 18 سال آسیا آماده خواهد شد، یادآور شد: ما این هفته سمینار نواب رئیس را داریم و درگیر این موضوع هستیم بنابراین فکر می‌کنم از چهار و یا پنجشنبه تمرینات ما هم برای این تیم و هم بسکتبال 3 نفره اعزامی به بازی‌های آسیایی آغاز شود. برای تیم بسکتبال 5 نفره حدود 30 نفر را به اردو دعوت کرده‌ایم که با غربالگری حدود 20 نفر در تمرینات باقی خواهند ماند.

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال درباره محل تمرینات تیم 5 نفره و همین‌طور معرفی کادر فنی، خاطرنشان کرد: مرحله اول اردو در قزوین برگزار می‌شود. با توجه به اینکه تیم پسران نیز در اردو به سر می‌برد ما در تلاش هستیم وقت‌های مرده را در نظر بگیریم. کادر فنی تیم 5 نفره را نیز مشخص کرده‌ایم که با امضای حکم‌شان توسط رئیس فدراسیون به زودی آنها را معرفی می‌کنیم.

مسابقات بسکتبال بانوان زیر 18 سال آسیا به میزبانی هند آبان‌ماه برگزار می‌شود.