به گزارش پارس نیوز، 

آلکساندر پری یوویچ فوتبالیست تیم ملی صربستان مسابقه با تیم ملی فوتبال سوئیس را به علت اینکه در این کشور متولد شده و لباس تیم ملی جوانان آن را پوشیده برای خود و تیم ملی کشورش (صربستان) بسیار مهم می داند.
پری یوویچ که برای باشگاه پائوک در خط حمله بازی کرده با تاکید بر اینکه برای پیروزی تیم ملی کشورش بر تیم ملی سوئیس وارد زمین می شود در کنفرانس خبری در منطقه سوتلوگورسک در شهر کالینینگراد روسیه افزود: مزیت تیم ملی فوتبال صربستان این است که بسیاری از بازیکنان در حرفه خود بازی های مهمی را در باشگاه های مختلف خارجی انجام داده اند.
وی همچنین با اشاره به اینکه جام جهانی را نمی توان با هر بازی دیگر مقایسه کرد، گفت: در مسابقات جام جهانی هر ثانیه از بازی بسیار مهم است و تیم ملی ما (صربستان) بازیکنان زیادی دارد که در مسابقات مهم بازی کرده اند و این یک برتری بسیار بزرگ برای تیم ملی به شمار می رود.
تیم ملی صربستان که در گروه E جام جهانی 2018 فدراسیون روسیه با برزیل، سوئیس و کاستاریکا هم گروه است، روز یکشنبه 17 ژوئن (27 خرداد) با کاستاریکا در ساعت 14 در شهر سامرا اولین بازی خود را انجام می دهد و در روز جمعه 22 ژوئن ( یکم تیر ماه) به مصاف تیم ملی فوتبال سوئیس و سومین بازی اش را در گروه خود در روز چهارشنبه 27 ژوئن (6 تیرماه) با تیم ملی برزیل انجام می دهد که این مسابقه در ساعت 20 در شهر مسکو برگزار می شود.
تیم ملی فوتبال صربستان در طول دوره آمادگی که در اتریش انجام شد در بازی با تیم ملی فوتبال شیلی یک بر صفر شکست خورد و با بولیوی با نتیجه پنج بر یک به پیروزی دست یافت.
آلکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان اخیرا بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورش را به حضور پذیرفت.
ووچیچ در این دیدار گفت: معتقد هستم که تیم ملی فوتبال صربستان در مسابقات جام جهانی روسیه نتایج خوبی را بدست می آورد.
تیم ملی صربستان در مسابقات راهیابی به جام جهانی فوتبال 2018 در روسیه در گروه خود مقام اول را بدست آورد و انتظار دارد که مقام مناسبی را در این دوره از مسابقات از آن خود کند.
ملادن کرستاییچ سرمربی تیم ملی فوتبال صربستان پیشتر در جمع خبرنگاران در بلگراد حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه را موفقیتی بزرگ برای تیم ملی کشورش دانست و گفت: این امکان نیز وجود دارد که تیم ملی صربستان به فینال صعود کند.
وی خاطر نشان کرد که تیم ملی فوتبال این کشور در مسابقات راهیابی به جام جهانی نشان داد که شایستگی شرکت در مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه را دارد.
تیم ملی صربستان به «عقاب ها» شهرت دارد و «فیفا» و «یوفا» آنها را به عنوان جانشین یوگسلاوی می شناسند و به همین دلیل مدال ها و موفقیت های تیم فوتبال این کشور را از سال های 1918تحت نام های مختلف به حساب صربستان گذاشته است.
تیم ملی فوتبال صربستان تاکنون 11 بار در جام های جهانی حضور داشته است و شرکت این کشور در جام جهانی 2018 روسیه دوازدهمین جام جهانی آنان خواهد بود.
اروپام**436**1144