به گزارش پارس نیوز، 

الهه احمدی درباره کسب مدال طلایش در مسابقات جهانی مونیخ گفت: در رشته سه وضعیت مدال گرفتم که نخستین مدال طلای سه وضعیت است. مخصوصا در این رشته که با کمبود فشنگ مواجه بودیم اما با حضور سرمربی جدیدی که فدراسیون جذب کرده با تجربه‌ای که او دارد به من کمک کرد تا عملکرد خوبی داشته باشیم. دختر این مربی خارجی در رشته سه وضعیت دوم شد و من در تفنگ بادی ششم شدم.

وی در پاسخ در این سوال که آیا با دانش این مربی خارجی می‌توانیم در جاکارتا مدال بگیریم، عنوان کرد: اینکه یکی قهرمان المپیک شود فقط به دانش مربی ربطی ندارد. باید همه چیز کنار هم باشد همان طور که در اردوها با بهترین مربی کار می‌کنیم و بهترین ورزشکاران در تمرینات هستند. تنها کاری می‌کنیم این است که تلاش کنیم اما فراموش نکنیم ورزش است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد. هیچ‌ کسی پیش‌بینی نمی‌کرد در رشته سه وضعیت من در مسابقات جهانی طلا بگیرم اما این اتفاق افتاد و نایب‌قهرمان المپیک نتوانست طلا بگیرد. با تلاش و تمرکز روی کار موفقیت هم کسب می‌شود.

احمدی در ادامه این مصاحبه درباره مراسم تجلیلی که امروز از وی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: من از فدراسیون تیراندازی و رئیس کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم. فدراسیون قبل از اعزام به مسابقات به ما گفته بود در صورت کسب مدال و صعود به فینال جوایزی را برای ما در نظر می‌گیرد که همین برای ورزشکاران انگیزه است. صالحی‌امیری هم چند ماهی است به کمیته آمده که من به خاطر حضورم در کمیسیون ورزشکاران بارها با او صحبت‌هایی داشته‌ام.

بانوی طلایی ایران در مسابقات جهانی ادامه داد: صالحی‌امیری فکری نو دارد که باعث شادابی ورزشکاران می‌شود. امیدوارم همه مسئولان ورزش در کمیته و وزارت ورزش دست به دست هم دهند. برای عملی کردن ایده‌های خوب هم زمان لازم است. صالحی‌امیری به جوانان این فرصت را داده تا در کنار پیشکسوتان بتوانند کار کنند این یک ایده جدید است و ما هم به زمان نیاز داریم.

احمدی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنی در بازی‌های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک در تفنگ بادی موفق شوی یا تفنگ سه وضعیت، تصریح کرد: اصلا نمی‌توان در این باره پیش‌بینی کرد. تمام تلاش من برای کسب مدال است و به هر دو رشته فکر می‌کنم اما سخت است. دوره قبل شاید کشور چین حریف سرسخت ما بود اما در این دوره کشورهایی مانند هند، کره و ژاپن پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و در چند مسابقه اخیر جهانی روی سکو بوده‌اند؛ این یعنی کشورهای آسیایی برای بازی‌های اندونزی آماده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا مشکل فشنگ شما برای بازی‌های آسیایی حل شده، گفت: برای بازی‌های آسیایی در مسابقات مونیخ مقداری فشنگ تهیه کردیم اما این موضوع مانند یک مُسکن است و باید به صورت ریشه‌ای این مشکل را حل کرد. برای حل این مشکل به کمک همگانی نیاز است.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید گفته شده شما می‌توانید با فشنگ داخلی هم کار کنید، اظهار داشت: نمی‌دانم چه کسی این حرف را زده اما برای مسابقات جهانی باید کمترین خطا هم سنجیده شود و فشنگ‌های داخلی در این حد نیستند.

انتهای پیام/