به گزارش پارس نیوز، 

اجرای طرح بزرگ مجموعه ورزشی انقلاب نیشابور اواخر سال 74 و در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع به تصویب دولت وقت رسید.

عضو شورای اسلامی شهر نیشابور در این باره به خبرنگار ما گفت: بر اساس برنامه ریزی ها قرار شد در این مکان سالن ورزشی با ظرفیت 5 هزار تماشاگر ساخته شود و استخر سرپوشیده و استادیوم 5 هزار نفری هم با قابلیت افزایش ظرفیت به 15 هزار نفر در آن  در نظر گرفته شود که با اجرایی شدن آن می توانست نیاز ورزشی جوانان منطقه را در طول این مدت تامین کند.

علی اکبر شکیبا افزود: سرانجام با گذشت چند سال از شروع به ساخت آن تنها سالن ورزشی مجموعه در سال 84 به بهره برداری رسید و سایر طرح های ورزشی به علت اختلاف بر سر نهاد مسئول برای تکمیل دیگر طرح های ورزشی این مجموعه به حالت تعلیق در آمد.

تعدادی از جوانان و ورزشکاران شهرستان نیشابور هم ضمن گلایه از روند طولانی ساخت مجموعه ورزشی انقلاب به خبرنگار ما گفتند: با وجود وعده های چندین ساله مسئولان ورزشی شهرستان و روی کار آمدن چندین دولت هنوز هم هنگام پیگیری موضوع از مسئولان برای مشخص شدن زمان دقیق تکمیل مجموعه های اختصاصی این ورزشگاه با پاسخ های کلی و مبهم مواجه می شویم.

پس از گذشت 12 سال از زمان بهره برداری تنها سالن ورزشی این مجموعه بزرگ ورزشی و در حالی که دیگر بناهای نیمه ساخته آن رفته رفته رو به فرسودگی و نابودی بود با ورود جدی نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت ورزش و جوانان بالاخره خبرهای خوشی از تخصیص بودجه و واگذاری روند تکمیل دیگر قسمت های این مجموعه ورزشی به گوش رسید.

مدیر منطقه شرق و شمال شرق شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اخیرا در بازدید از مجموعه ورزشی نیمه تمام انقلاب نیشابور گفت: با تامین اعتباری حدود 10 میلیارد تومان، مقرر شده مجموعه ورزشی 5 هزار نفری این ورزشگاه که تا کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، در دو سال آینده تکمیل شود.

او اظهار داشت: فاز نخست شامل زمین چمن مصنوعی، پیست دو و میدانی و رختکن ها است که برای تکمیل آن 2.5 میلیارد تومان و برای تکمیل فاز دوم هم حدود 7 میلیارد تومان تامین اعتبار مالی شده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز درباره آخرین وضعیت روند تکمیل مجموعه ورزشی انقلاب این شهرستان گفت: با پیگیریهای فراوانی که از طریق ارتباط با وزیر ورزش و جوانان انجام شد،بالاخره عملیات عمرانی تکمیل این مجموعه ورزشی از اواسط فروردین 97 با تحویل طرح به پیمانکار و عملیات خاک برداری برداری آغاز شد.

حمید گرمابی با بیان اینکه ورزشگاه نیمه‌تمام انقلاب به زودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید، افزود: کار ساخت جایگاه تماشاگران، چمن و نور ورزشگاه تا پایان سال 97 به پایان می‌رسد و باقیمانده بخش‌ ها نیز تا پایان سال 98 افتتاح خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان هم درباره روند اجرایی طرح تکمیل مجموعه ورزشی انقلاب نیشابور گفت: با توجه به حضور ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی از این شهرستان در ترکیب تیم های ملی یکی از نیازهای جوانان این منطقه وجود مجموعه ورزشی مجهز همانند مجموعه ورزشی انقلاب بود.

کوروش صبوریان افزود: قرار است در فاز دوم تکمیل این طرح ورزشی، استخر مجهزی با قابلیت برگزاری اردوهای تیم ملی بنا شود که امکان استفاده مردم شهرستان هم از آن وجود داشته باشد.

او اظهار داشت: فضاسازی کامل مجموعه و نمای بیرونی آن هم از مواردی است که اجرای آن در فاز دوم تکمیل طرح مجموعه ورزشی انقلاب نیشابور پیش بینی شده است.

شهرستان نیشابور با جمعیتی بیش از 500 هزار نفر دومین شهرستان پرجمعیت خراسان رضوی است.

وجود ملی پوشان مطرح در رشته هایی همچون فوتبال، سنگنوردی، شنا و ورزش های رزمی از ظرفیت های مهم ورزشی شهرستان نیشابور به شمار می رود.


انتهای پیام/