به گزارش پارس نیوز، 

تنها یک هفته به شروع جام جهانی 2018 باقی مانده است. روسیه از بیست و چهارم خرداد تا بیست و پنجم تیر میزبان بزرگ‌ترین فستیوال فوتبال جهان خواهد بود. به همین خاطر جیانی اینفانتینو در یک مصاحبه ویدئویی که توسط فیفا منتشر شد به وضعیت کشور میزبان پرداخت و درباره جام جهانی 2026 نیز صحبت کرد.

رییس فیفا گفت: روسیه 100 درصد برای این بازی‌ها آماده است. همه می‌توانند به روسیه بروند و از زیبایی‌های این کشور لذت ببرند که ورزشگاه‌ها نیز جزیی از آنها خواهند بود. برای هواداران تجربه خیلی خوبی خواهد بود.

مساله امنیت برای هواداران و تیم‌ها از همه چیز مهم‌تر است با توجه به نژاد پرستی‌هایی که در جریان بازی‌های این کشور اتفاق افتاده است. فیفا در ماه می روسیه را به خاطر شعارهای نژاد پرستانه در دیدار دوستانه برابر فرانسه 30 هزار فرانک سوییس جریمه کرد. اینفانتینو در این باره اظهار کرد: نگران حقوق بشر، نژاد پرستی و امنیت نیستم. با این حال ما این قضیه را خیلی خیلی جدی گرفتیم و برنامه ریزی لازم را برای آن انجام دادیم.

او در ادامه گفت: برای نخستین بار ساخت ورزشگاه‌ها را کنترل کردیم تا همه چیز درست انجام شود.

رییس فیفا در پایان به جام جهانی‌های بعدی اشاره کرد و گفت: در سال‌های آینده این جشن بزرگ‌تر خواهد شد و تیم‌های بیشتری در سال 2026 در این بازی‌ها حضور خواهند داشت.