به گزارش پارس نیوز، 

قضاوت‌ها طوری است که همه حس می‌کنند 3 بازی ما در روسیه، حسن ختام در جام جهانی‌ خواهد بود‌‌؛ فقط یک بازی تدارکاتی چنین موجی را در فوتبال ما ایجاد کرد اما آیا در کشورهای دیگر هم اوضاع این‌گونه است؟

چند روز پیش ژاپن در دیداری سخت و نفسگیر با نتیجه 2- صفر به غنا باخت. ژاپن برنامه‌های وسیعی برای آمادگی هرچه بیشتر در راه جام جهانی‌ 2018 تدارک دیده که یکی از آنها بازی با غنا بود.

ژاپن همان تیم همیشگی بود‌‌؛ حرفه‌ای و باانگیزه و حریفش هم با تمام قوا به مصاف ژاپن رفت اما پس از این شکست چه شد؟ همه از ژاپن قطع امید کردند؟

عربستان که حتی از شنیدن نامش دچار تشنج می‌شویم با ایتالیا بازی کرد. در دیداری که ایتالیا حتی بالوتلی را همراه خودش آورده بود‌‌؛ ایتالیا 2 گل زد و چند گل هم نزد‌‌؛ یک بازی تدارکاتی فوق‌‌‌العاده برای سعودی‌ها که ترس این تیم ترسو را برای جام جهانی‌ از حریفان بزرگ فرو ریخت.

عربستان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد اما این بازی تدارکاتی چه درس‌های خوبی برای این تیم داشت، چه تجربه فوق‌‌‌العاده‌ای برای فوتبال کشوری که نیمی از لیاقت‌های ایران را هم ندارد...

ما در این میان چه کردیم؟ هیچ!

بازی‌های تدارکاتی ما یکی بعد از دیگری لغو شد. یونان دبه کرد. کوزوو دیدارش را لغو کرد و ما مانده‌ایم و تیمی که فقط با یک بازی درست و حسابی تدارکاتی مقابل ترکیه در معرض قضاوت قرار گرفت.

در آن دیدار معلوم شد میزان آمادگی تیم ملی ایران هنوز مناسب رقابت‌های سخت و فشرده جام جهانی‌ نیست...

ما کار زیاد داریم با تیمی که اردوها و بازی‌های تدارکاتی زیادی را تجربه نکرده و در جام جهانی‌ با سفت و سخت‌ترین حریفان ممکن روبه‌رو می‌شود.