به گزارش پارس نیوز، 

طبق جدول رده بندی آنلاین فیفا بعد از برد پرگل تیم ملی استرالیا برابر جمهوری چک، این تیم جای ایران را در صدر جدول آسیا گرفت و به عنوان برترین تیم انتخاب شد.


طبق جدول آنلاین سایت رسمی فیفا، تیم ملی ایران در حال حاضر با 727 امتیاز در رده اول آسیا قرار دارد اما طبق پیش‌بینی انجام شده تا تاریخ بعدی انتشار جدول رده‎ بندی برترین‌ها که در روز 7 ژوئن (19 خرداد) خواهد بود؛ با کاهش 19 امتیازی مواجه شده و دارای 708 امتیاز  می‌شود.


از طرف مقابل تیم ملی استرالیا که در حال حاضر با 700 امتیاز در رده دوم آسیا قرار دارد طبق نظر سایت فیفا و با توجه به بردهای اخیرش 718 امتیاز کسب می‌کند و به این ترتیب و با اختلاف 10 امتیازی نسب به ایران در رده اول آسیا قرار خواهد گرفت.


نکته‌ی جالب توجه این است که تیم ملی ایران در روز 8 ژوئن آخرین بازی تدارکاتی خود را با لیتوانی انجام می‌دهد و به احتمال فراوان با از دست دادن رتبه اول آسیا به استقبال مسابقات جام جهانی می‌رود.


شاید اگر دو بازی ایران مقابل یونان و کوزوو به دلایل مختلف لغو نمی‌شد، حالا تیم ملی می‌توانست رتبه‌ی اول آسیا را حفظ کند و به عنوان صدرنشین آسیا در جام جهانی روسیه شرکت کند.