به گزارش پارس نیوز، 

مسابقات کاراته جام بانوی قدسیان در ۲ رده کمربندی شامل کمربندهای سبز، آبی و بنفش و رده کمربندها قهوه ای و مشکی و همچنین در رده های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار شد که ورزشکاران در ۲ رشته کاتا و کمیته به صورت انفرادی به رقابت پرداختند.

از بین ۸۵۰ ورزشکاری که در این بازی ها شرکت داشتند، سهم رده سنی خردسالان و نونهالان نزدیک به ۵۸۰ نفر بود و افراد حاضر در مسابقات از مناطق مختلف شهر اصفهان و شهرستان های فولادشهر، شهرضا، مبارکه، شاهین شهرو نجف آباد بودند.

مسئول اداره ورزش محلات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان رشته کاراته را یکی از پر مخاطب ترین رشته های ورزشی در جشنواره فرهنگی ورزشی مولای عرشیان و بانوی قدسیان دانست و گفت: براساس مأموریت ذاتی خود و وظایف محوله از سوی شورای اسلامی و شهردار اصفهان، به این معاونت تمام توان خود را در شب های ماه مبارک رمضان به کار گرفته ایم تا با برگزاری این مسابقات علاوه بر ایجاد اوقات فراقت سالم و مطلوب از طریق ورزش، در پشتوانه سازی و استعدادیابی در رشته های مختلف با همکاری هیئت های ورزشی، آینده ورزش شهر و کشور را تأمین کنیم و به یاری خدا در سال های آینده شاهد افتخار آفرینی قهرمانان این مرز و بوم در عرصه های بین المللی باشیم.

در ادامه زهرا ساجدی نایب رییس هیئت کاراته استان اصفهان در خصوص برگزاری این مسابقات اظهار کرد: این مسابقات در سطح کیفی بالایی برگزار شد و ورزشکارانی از شهر اصفهان و چند شهرستان حومه اصفهان در این بازی ها شرکت کردند. من از ارگان های مختلف می خواهم برای ورزش های رزمی سرمایه گذاری کنند بخاطر اینکه اداره کردن رشته های ورزشی نیاز به پشتوانه های مالی دارد.

وی ادامه داد: خانواده ورزشکاران از فرزندان خودشان بسیار حمایت می کنند اما برای اینکه بتوانیم در بخش قهرمانی برای یک بازیکن سرمایه گذاری کنیم نیاز به اسپانسرهای قوی داریم. در گذشته ارگان هایی مانند ذوب آهن و فولادمبارکه سپاهان در رشته های رزمی فعالیت خوبی داشتند اما نمی دانم چه دلیلی دارد که حمایت خودشان را قطع کردند.

زهرا ساجدی در خصوص وضعیت این ورزش در اصفهان خاطر نشان کرد: ورزش کاراته بسیار پیشرفت کرده و در مسابقات آسیایی در ژاپن از اصفهان چند نماینده داشتیم. ما در این مسابقات استعدادیابی داریم و سال گذشته از بین ۲۰۰ شرکت کننده، ۵۰ نفر از آنها را برای حضور در اردوهای هیئت دعوت کردیم که از بین همان تعداد، افرادی را برای حضور در مسابقات کشوری اعزام کردیم و امسال هم برنامه استعدادیابی را ادامه دادیم.

وی افزود: من پیشنهاد می کنم مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان هر سال ادامه پیدا کند و رده سنی زیر ۹ سال که ممنوعیت حجاب ندارند را در محوطه باز برگزار کنیم تا جنبه تبلیغاتی هم داشته باشد و امیدوارم مسابقات هرسال به نحو احسن و با کیفیت برگزار بشود.