به گزارش پارس نیوز، 

محمدصادق حسنی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در نشست خبری عصر امروز اظهار داشت: ما ادعا داریم که سازمانی هستیم که همه فعالیت‌هایمان در مسیر سوددهی اجتماعی است و یک سازمان کاملا سودده در حوزه اجتماعی هستیم. در واقع هم به دنبال فراهم کردن جسم سالم و هم ایجاد یک روح بانشاط هستیم چرا که معتقدیم وجود برنامه‌های سازمان ورزش می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان، ماهی است که باید جشن‌ها و برنامه‌های بانشاط در جامعه برگزار شود و باید به سمتی برویم که این ماه تبدیل به فعال‌ترین ماه به لحاظ اجتماعی باشد. در حال حاضر بیش از 400 مجموعه ورزشی، برنامه‌های افطار تا سحر را برگزار می‌کنند که این برنامه‌ها تا پاسی از شب ادامه دارد. من باور نمی‌کردم که این مجموعه‌های ورزشی چنین ظرفیت بالایی داشته باشند و خوشبختانه شاهد استقبال خوبی هستیم.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه در 4 محور برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته عنوان کرد: موضوع اول کار ما برگزاری پردیس‌های ورزشی - تفریحی است که در این پردیس‌ها 200 فعالیت ورزشی صورت می‌گیرد. در حال حاضر نیز همه پردیس‌ها مملو از جمعیت هستند. موضوع دوم برگزاری مسابقات رقابتی بانوان است که استقبال خوبی صورت گرفته است و بیش از 10 هزار تیم در سطح شهر تهران فعالیت می‌کنند. بانوان تهرانی در 17 رشته در مسابقات مختلف فعالیت دارند. موضوع سوم نیز مسابقات آقایان است که ما بیش از 70 هزار رقابت را آغاز کرده‌ایم که این مسابقات در مناطق 22 گانه برگزار می‌شود و بیش از 100 هزار نفر در آنها فعالیت می‌کنند. ما انتظار داریم که امسال در ماه مبارک رمضان میزبان یک میلیون نفر باشیم. برنامه آخر نیز ارائه خدمات تفریحی - ورزشی است که این کار در 400 مجموعه تحت نظر ما انجام می‌شود.

حسنی با اشاره به نامگذاری یک مجموعه ورزشی به نام فرشته کریمی، ملی‌پوش فوتسال بانوان گفت: این مجموعه در منطقه 16 قرار دارد. ما معتقدیم که این کار باید در سطح کشور تعمیم داده شود و توصیه می‌کنم به پاس تلاش بانوان ورزشکار مجموعه‌های بیشتری به نام ورزشکاران بانوان نامگذاری شود.

وی در خصوص مباحث آموزشی نیز گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم کارگاه‌های مختلف آموزشی از جمله کارگاه‌های مهارت‌های ارتباطی ورزشی، کارگاه شطرنج و کارگاه تغذیه ورزشی برگزار کنیم.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه این سازمان به دنبال برنامه‌ریزی برای روز عید فطر است عنوان کرد: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در مکان‌هایی که نماز عید فطر برپا می‌شود مردم را با فعالیت‌های سازمان ما و همچنین فعالیت‌های ورزشی بیشتر آشنا کنیم.

حسنی در پاسخ به این سوال که برنامه‌های امسال سازمان ورزشی شهرداری تهران چقدر نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است، اظهار داشت: اگر برنامه‌هایی که انجام داده‌ایم به همین منوال جلو برود 35 درصد افزایش مشارکت ورزشی خواهیم داشت.

وی در خصوص همکاری با فدراسیون‌های ورزشی برای استعدادیابی گفت: آن چیزی که در اساسنامه ما آمده توسعه ورزش همگانی است اما از همه فدراسیون‌ها دعوت می‌کنم تا در کنار ما برای کسب استعدادها و استعدادیابی همکاری کنند.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران درباره طرح پخش بازی‌های جام جهانی فوتبال در پارک‌ها گفت: ما طرح خوبی را در این باره آماده کرده‌ایم اما اجرای آنها نیازمند یک‌سری مقدمات و تمهیدات است ما به همین منظور رایزنی با ارگان‌های مختلف را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم به نتیجه مورد نظرمان نیز برسیم. ما به دنبال پخش جام جهانی فوتبال در پارک‌ها هستیم و امیدوارم متولیان امر در این خصوص همکاری کنند. همچنین این قول را می‌دهیم که اگر این کار به سازمان ما واگذار شود تجربه خوبی را برای مردم، سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی ایجاد کنیم. به هر حال اراده ما بر انجام این کار است.

حسنی در خصوص واگذاری برخی مجموعه‌های ورزشی و نحوه این واگذاری گفت: ما تا الان 60 مجموعه را واگذار کرده‌ایم که همه اینها با حضور بازرسی کل کشور، اداره کل حقوقی شهرداری و نماینده حراست بوده است. ما همچنین این تعهد را برای برنده مزایده قرار داده‌ایم که مبلغی بیش از تعرفه مصوب دریافت نکند. در خصوص واگذاری مجموعه‌ها به تیم‌های بزرگ و باشگاه‌ها نیز باید بگویم که این موضوع در اختیار ما نیست و دست مسئولان بالادستی است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود در این نشست خبری گفت: سرانه ورزشی که در اختیار سازمان ورزش است 8 میلیون متر مربع یعنی یک متر مربع به ازای هر شهروند تهرانی است. من به مدیرانم گفته‌ام که حتی اگر این کار لازم باشد باید مردم را به صورت خانه به خانه برای استفاده از مجموعه‌ها و فضاهای ورزشی دعوت کنند. در حال حاضر تقریبا 10 درصد مردم به صورت روزانه از فضاها و اماکن ما استفاده می‌کنند که ما در نظر داریم این عدد را تا پایان سال به 25 درصد برسانیم.