به گزارش پارس نیوز، 

شهنام نظرپور اظهار داشت: اردوهای تیم ملی شیرجه از 12 اسنفندماه آغاز شده است. مرحله دوم اردوها نیز تقریباً رو به پایان است و پس از استراحتی کوتاه دوباره تمرینات خود را شروع خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: به احتمال بسیار زیاد برای برگزاری اردوی تدارکاتی عازم باکو می‌شویم. پس از آن نیز در تاریخ هفتم تا دوازدهم تیر ماه در مسابقات گرندپری ایتالیا شرکت می‌کنیم. حضور در اردوی باکو و مسابقات گرندپری برای آماده‌سازی هرچه بهتر شیرجه‌روها بسیار خوب است.

ملی‌پوش تیم شیرجه ادامه داد: استخر باکو شبیه استخر بازی‌های آسیایی جاکارتاست. استخری که مسابقات ایتالیا در آن برگزار می‌شود نیز روباز است، این در حالی است که ما در استخر سرپوشیده تمرین می‌کنیم. شبیه‌سازی فضای تمرین با فضای مسابقات برای‌مان لازم است.

شهنام نظرپور یادآورشد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در بازی‌های آسیایی تمرینات بسیار سختی را دنبال می‌کنیم. ما روزی سه وعده تمرین داشته و انگیزه و روحیه بسیار خوبی برای موفقیت در بازی‌های جاکارتا داریم. ما در دوره قبل به بازی‌های آسیایی اعزام نشدیم و حالا من برای حضور در این رقابت‌ها انگیزه خوبی دارم.

وی تصریح کرد: من به رتبه ام در بازی‌های آسیایی فکر نمی‌کنم و می‌خواهم در جاکارتا رکورد خاصی را که در تمریناتم زده‌ام، به ثبت برسانم. در رشته شیرجه نمی‌توان پیش داروی کرد، چرا که بهترین‌های دنیا در آسیا حضور دارند. در چنین شرایطی نمی‌توان پیش‌بینی خاصی داشت.

ملی‌پوش شیرجه کشورمان با اشاره به مسابقات ایتالیا گفت: آخرین رقابت جهانی که شیرجه ایران در آن حضور داشت، مسابقات جهانی 2010 چین بود. وقفه حضور ما در این رقابت‌ها طولانی بوده است و پس از هشت سال دوباره چنین رقابت‌هایی را تجربه خواهیم کرد. با حضور در این رقابت‌ها استرس‌مان کاهش پیدا می‌کند. در مسابقات گرندپری نمی‌خواهم به حریفانم توجهی داشته باشم و تمرکزم را روی عملکرد خودم می‌گذارم.

نظرپور همچنین اظهار داشت: تا پیش از مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن شیرجه‌روها خودشان را باور نداشتند، اما زمانی که در این رقابت‌ها برسکوی سوم قرار گرفتیم این باور برای‌مان به وجود آمد که می‌توانیم در تقابل با آسیایی‌ها نیز موفق باشیم. اگرچه رقابت در سطح آسیا بسیار سخت است و رقبای قدرتمندی که همواره فینالیست المپیک حضور دارند.

وی عنوان کرد: برگ برنده ما در رشته هماهنگ است. من و مجتبی ولی‌پور مدت‌هاست با یکدیگر تمرین داشته‌ایم و هماهنگ هستیم. این در حالی که بسیاری از تیم‌ها به غیر از چین تغییر کرده‌اند.

ملی‌پوش تیم شیرجه گفت: در شرایطی خود را برای رقابت با حریفان سرسخت آماده می‌کنیم که به لحاظ مالی بازیکنان شرایط خوبی ندارند. ملی‌پوشان شیرجه به غیر از ورزش منبع درآمد دیگری ندارند و تمام وقت‌شان در تمرینات می‌گذرد. امیدوارم به لحاظ مالی نگاه ویژه‌تری به ورزشکاران این رشته بشود.