به گزارش پارس نیوز، 

روز جمعه بود که مراسم معارفه آندرس اینیستا به عنوان بازیکن تیم ویسل کوبه ژاپن با حضور حدود 8 هزار هوادار برگزار شد. در جریان این مراسم اینیستا قول داد تمام توانش را برای تیم باشگاهی جدیدش به کار بگیرد. دن آندرس که برای اولین بار پیراهن شماره 8 این تیم ژاپنی را به تن کرده بود، در مراسم معارفه رسمی‌‌اش در ورزشگاه نوئویر کوبه (در غرب ژاپن) حضور یافت. او دو روز پیش از برگزاری این مراسم به ژاپن سفر کرده بود و قراردادی را با این باشگاه به امضا رسانده بود.

در ورزشگاه تیم ویسل کوبه پلاکاردهای بزرگی برای خوشامدگویی به اینیستا، به زبان اسپانیایی نصب شده بود و هزاران هوادار در تنها جایگاه باز ورزشگاه و از ساعات ابتدایی صبح انتظار ورود او را می‌کشیدند تا به ستاره جدید تیم‌شان خوشامد بگویند. حالا اینیستا اسطوره جدید اوشی‌ها (گاوها به زبان ژاپنی/ لقب این باشگاه) خواهد بود.

اینیستا مقابل لطف هواداران ژاپنی که یک‌صدا نام او را فریاد می‌زدند، گفت: «مرسی برای این استقبال گرم. در این دو روزی که در ژاپن بودم، مورد لطف و محبت زیادی قرار گرفتم و می‌خواهم از همه شما تشکر کنم.» اکثر هواداران حاضر در ورزشگاه پیراهن‌های تیم‌شان را به تن کرده بودند ولی می‌شد هوادارانی را هم یافت که با پیراهن‌های بارسلونا به ورزشگاه آمده بودند و عده‌ای هم پرچم‌های اسپانیا را در دست داشتند. چند نفری هم پلاکاردی با شعار «جادوگر به کوبه آمده» و «اینیستای پایان‌ناپذیر» را به زبان انگلیسی به همراه آورده بودند.

ستاره اسپانیایی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «من با انگیزه‌های زیادی برای کار کردن و برای یادگیری آمده‌ام. هدف من این است که به ویسل کمک کنم تا بهتر شود و به بالاترین سطح ممکن برسد. می‌خواهم با این تیم قهرمان لیگ ژاپن و قهرمان آسیا شوم.»

مراسم معارفه اینیستا در باشگاه ویسل کمتر از یک هفته پس از آخرین بازی او با پیراهن آبی‌واناری بارسا و برگزاری مراسم بزرگداشتی برای او در نوکمپ برگزار شد و قرار بر این است که دن آندرس بعد از برگزاری جام جهانی‌ روسیه و اتمام تعطیلات تابستانی به لیگ ژاپن منتقل شود. در جریان مراسم روز جمعه و همچنین مراسمی که روز پنج‌شنبه در توکیو به مناسبت اعلام رسمی انتقال اینیستا به باشگاه ویسل انجام شد، هیروشی میکیتانی، بانی و مشاور شرکت راکوتن که از سال 2004 مالک باشگاه ویسل کوبه نیز است، اینیستا را همراهی می‌کرد.

آقای میکیتانی شخصاً نقش پررنگی در انتقال اینیستا به فوتبال ژاپن داشت و این کار را از طریق ارتباط خوب و دوستانه‌‌اش با باشگاه بارسلونا آسان‌تر کرد (چراکه راکوتن اسپانسر اصلی باشگاه کاتالان است). او در صحبت‌هایش در مورد حضور اینیستا در لیگ ژاپن گفت: «با آمدن اینیستا، بدون تردید سطح لیگ ژاپن بالاتر می‌رود و محبوبیت فوتبال بین کودکان و نوجوانان و جوانان افزایش می‌یابد.»

بعد از این صحبت‌ها اینیستا پا به توپ شد و چند روپایی زد و پس از آن بود که با هوادارانش خداحافظی کرد و در صحبت‌هایی گفت: «الان باید به اسپانیا باز گردم تا با تیم ملی کشورم به جام جهانی‌ بروم که چالش خیلی زیبایی است. تا چندماه دیگر به اینجا باز خواهم گشت تا تمام توانم را به کار بگیرم و برای بهبود شرایط این تیم بکوشم.»

دلیل رئالی بودن اینیستا در سنین نوجوانی

آندرس اینیستا در برنامه چستر که قبلاً ضبط شده و امشب از تلویزیون اسپانیا پخش می‌شود از مسائل مختلفی صحبت کرده که بخش‌هایی از آن در رسانه‌های خبری اسپانیا بازتاب یافته‌؛ بخشی از صحبت‌های او در مورد جدایی‌‌اش از بارسا و دلیلش برای ترک تیم کاتالان است: «رفتم چون حس کردم که از حالا به بعد برایم خیلی سخت خواهد بود که بتوانم آنچه باشگاه شایستگی‌‌اش را دارد انجام دهم. به نظر خودم جدایی‌ام از بارسا در یک مراسم رؤیایی انجام گرفت.»

و در پاسخ به این سؤال که چرا در سنین نوجوانی طرفدار رئال‌مادرید بوده گفت: «خب، من تیم اولم آلباسته بود و در این تیم بازی می‌کردم. یک سال آلباسته مقابل بارسا بازی کرد و بارسا در آن بازی هفت گل زد! آنجا بود که حسابی ناراحت شدم و به خودم گفتم بارسا نمی‌تواند چنین کاری با تیم من بکند. برای مدتی حالم بد بود و بر من خیلی سخت گذشت و...»

سوباسا از ژاپن به بارسلونا و اینیستا از اسپانیا به ژاپن

در طول سال‌های اخیر بارها و بارها شاهد مقایسه شدن آندرس اینیستا با سوباسا اوزارا، شخصیت اصلی کارتون فوتبالیست‌ها بودیم. حالا روند زندگی دن آندرس هم به نوعی با زندگی این شخصیت کارتونی مرتبط شده‌ اما با یک تفاوت بزرگ‌؛ آن هم اینکه سرنوشت این دو، کاملاً عکس هم در حال رقم خوردن است. سوباسای ژاپنی برای ادامه دادن فوتبالش به اسپانیا سفر کرده بود و به تیم کاتالونیا پیوست ولی آندرس اینیستا از کاتالونیا به ژاپن سفر کرده و با ویسل کوبه قرارداد بسته است.

اما برای یادآوری شباهت‌های اینیستا و سوباسا، می‌توان به گلی اشاره کرد که اینیستا در سال 2013 به ثمر رساند و خیلی‌ها را یاد یکی از گل‌های سوباسا در کارتون فوتبالیست‌ها انداخت.

در جریان رقابت‌های یورو 2016 هم اینیستا در یک صحنه در محاصره 7 بازیکن تیم حریف قرار گرفت که این صحنه هم کاملاً مشابه با یکی از صحنه‌های کارتون فوتبالیست‌ها بود. دن آندرس شرایط مشابهی را هم در یورو 2012 تجربه کرد‌.