به گزارش پارس نیوز، 

لیگ هفدهم با تمام اتفاقات و حواشی در حالی به پایان رسید که پرسپولیس از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد و تیم هایی نظیر تراکتورسازی و سپاهان نیز نتوانستند به اهداف خود برسند. ذوب آهن، استقلال، سایپا و... تا حدی به نتایج مورد نظر رسیدند. اما نقطه مشترک تمام این تیم ها، اهداف نقل و انتقالاتی و تلاش برای جذب بازیکنان مورد نظر است.

علاوه بر دیگر تیم ها، پرسپولیس نیز باوجود محرومیت از نقل و انتقالات در بازار خرید و فروش بازیکنان حضوری فعال دارد و در صورت باز شدن پنجره، فعالیتش بیش از این هم خواهد شد.

اما برگزاری جام جهانی، سبب شده تا بازیکنان حاضر در اردو، تصمیمشان را به بعد از این مسابقات موکول کنند.

*مرتضی پور علی گنجی، مدافع تیم ملی ایران که فصل گذشته را در السد سپری کرد، در پایان جام جهانی قراردادی با باشگاه قطری نخواهد داشت و بدون شک با پیشنهادات مختلفی از لیگ برتر مواجه خواهد شد. البته اولویت او بازی در ایران نیست و السد هم حتما به دنبال حفظ این ستاره ایرانی است .

*رامین رضاییان دیگر مدافع تیم ملی کشورمان، علی رغم یک فصل قرارداد با تیم اوستنده چند روز پیش با انتشار پستی در اینستاگرام شاید از تیم سابقش اعلام جدایی کرد. او دو فصل خوب را در پرسپولیس سپری کرد و در نقل و انتقالات تابستانی می تواند شاه ماهی نقل و انتقالات باشد. البته رامین امیدوار است با درخشش در جام جهانی، به تیمی بهتر در اروپا ترانسفر شود.

*امید ابراهیمی دیگر بازیکنی است که قراردادی با استقلال ندارد و می تواند بعد از جام جهانی با تیم مورد نظر قرارداد ببندد. آبی ها شدیدا به دنبال تمدید قرارداد با فرمانده خود هستند اما ابراهیمی پاسخ به مدیران را به بعد از جام جهانی موکول کرده است.

* دو لژیونر فوتبال ایران یعنی مسعود شجاعی و سعید عزت اللهی نیز بعد از جام جهانی درخصوص آینده شان تصمیم گیری خواهند کرد. عزت اللهی البته با روستوف قرارداد دارد اما امیدوار است با پیشنهاد بهتری روبرو شده و به تیم سطح بالاتر برود. این دو نیز پیشنهاداتی از لیگ داخلی خواهند داشت اما بعید به نظر می رسد تمایلی به بازی در لیگ ایران داشته باشند.

* دو شاه ماهی نقل و انتقالات تابستانی، مهدی ترابی و علی قلی زاده هستند. بازیکنانی که در فصل جاری نمایش های بسیار خوبی با سایپا داشتند و حالا مشتریان مختلف و دست به نقدی دارند. گفته می شود قلی زاده با شارلوا به توافق رسیده اما همچنین شنیده شده که 2 باشگاه سرخابی به دنبال ترابی و قلی زاده هستد. البته هر تیمی که خواهان این دو بازیکن باشد، باید با سایپا توافق کند.

* علیرضا جهانبخش، رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه دیگر بازیکنانی هستند که در پایان رقابت های جام جهانی روسیه تیم بعدی شان را مشخص خواهند کرد.

*وحید امیری، وینگر پرتلاش سرخ ها نیز به مدیران ای باشگاه پیغام داده که در بازگشت از جام جهانی، درباره آینده اش تصمیم خواهد گرفت.

*به این فهرست مجیدحسینی مدافع جوان تیم ملی و محمدرضا خانزاده را اضافه کنید . همچنین سایر ستاره های فیکسی که امیدوارند بعد از جام جهانی پیشنهاد بگیرند.