به گزارش پارس نیوز، 

همان روز که برانکو به کی‌روش متلک انداخت و گفت بازیکنان من در اردوی تیم ملی وزن اضافه می‌کنند، خیلی‌ها با شناختی که از کی‌روش داشتند، معتقد بودند پروفسور بازی بدی را شروع کرده و این بازی اگر ادامه پیدا کند، بازنده‌ای غیر از خودش نخواهد داشت... حالا هم اگرچه کی‌روش مستقیم خود برانکو را از لیست تیم ملی خط نزده اما قطعاً بازنده تمام اتفاقات اخیر کسی غیر از سرمربی پرسپولیس نیست.

آن روزها برانکو به شاگردانش که گلایه داشتند چرا سرمربی پرسپولیس با کی‌روش دعوا می‌کند و می‌ترسیدند این دعوا منجر به خط خوردن آنها از لیست تیم ملی شود، می‌گفت: «شما نگران نباشید، در پرسپولیس بدرخشید و مطمئن باشید هیچ‌کس نمی‌تواند شما را از تیم ملی کنار بگذارد.»

آنها هم درخشیدند اما در نهایت از لیست تیم ملی کنار گذاشته شدند. صدالبته طبیعی بود کی‌روش، حسین ماهینی را خط بزند، علی علیپور را به لژیونرها ترجیح ندهد، محمد انصاری را با خودش به جام جهانی نبرد و کمال کامیابی‌نیا را هم بعد از در رفتن کتفش کنار بگذارد اما کنار گذاشتن سیدجلال حسینی واقعاً غیرمنتظره بود. سیدجلال را دوست و دشمن ستاره پرسپولیس می‌دانستند و خیلی‌ها حتی کلین‌شیت‌های بیرانوند را هم به پای کاپیتان پرسپولیس می‌نوشتند و اصلاً با عقل جور درنمی‌آمد کی‌روش چنین صخره‌ای را نادیده بگیرد. برانکو وسط دعوا با کی‌روش، در دفاع از بازیکنانش به سیدجلال لقب سوپرمن داده بود اما کی‌روش با حذف نام سیدجلال ثابت کرد علاقه‌ای به سوپرمن، بت‌من، آیرون‌من، اسپایدرمن و قهرمانان اینچنینی ندارد.

هرچند کی‌روش برای عبور از نام سیدجلال دلایل منطقی دارد و به سن او اشاره می‌کند و می‌گوید از حالا باید به فکر جام ملت‌های آسیا باشد و حسینی برای جام جهانی و متعاقب آن جام ملت‌ها کمی فقط کمی پیر شده اما منتقدان کی‌روش می‌گویند این حرف‌ها بهانه است. آنها می‌پرسند چطور کی‌روش که امروز از جام ملت‌ها حرف می‌زند و می‌گوید به فکر جام ملت‌هاست، چند هفته پیش حاضر نشد در مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌ها شرکت کند و ادعا کرد من آن زمان سرمربی تیم ملی نیستم؟!

از نگاه این دسته از منتقدان، کی‌روش با حذف سیدجلال و بازیکنان پرسپولیس، برانکو را شکست داد چرا که پروفسور حالا از چشم سرخپوشان می‌افتد و آنها دعوای برانکو و کی‌روش را عامل حذف خودشان از فهرست مسافران جام جهانی می‌پندارند، همان‌طور که وریا غفوری و سیدحسین حسینی الان معتقدند چوب شفر را خورده‌اند و اگر شفر با کی‌روش هماهنگ بود و به خواسته‌های سرمربی تیم ملی اهمیت می‌داد، الان آنها هم مسافر روسیه بودند!

۴ سال پیش، بازیکنان سپاهان قربانی دعوای کرانچار و کی‌روش شدند و حالا خیلی‌ها با یادآوری آن اتفاق، سیدجلال، وریا، حسینی و حتی نورافکن و انصاری را قربانی مخالفت برانکو و شفر با خواسته‌های کی‌روش می‌پندارند.

کارشناسان و ملی‌پوشان پیشین پاسخ می‌دهند

دعوای برانکو و کی‌روش چه نقشی در کاهش سهمیه پرسپولیس داشت؟

*با اعلام فهرست نهایی تیم ملی برای بازی تدارکاتی با ترکیه تنها وحید امیری و علیرضا بیرانوند از پرسپولیس توانستند جایی در ترکیب ۲۳ نفره داشته باشند و نام سیدجلال حسینی و محمد انصاری خط خورده است. اگرچه سیدجلال در فهرست ذخیره است ولی عده‌ای می‌گویند دعوای قدیمی برانکو و کی‌روش باعث این شد که سرمربی تیم ملی نگاه منفی به پرسپولیسی‌ها داشته باشد. در این خصوص با تنی چند از کارشناسان و ملی‌پوشان اسبق فوتبال ایران هم‌صحبت شدیم. این پاسخ‌ها را بخوانید:

ناصر ابراهیمی: کی‌روش با برانکو و پرسپولیسی‌ها مشکل دارد!

ناصر ابراهیمی، مربی اسبق تیم ملی و پرسپولیس، در این خصوص گفت: به نظرم دعوای کی‌روش با برانکو یکی از دلایل کاهش سهمیه پرسپولیسی‌ها در تیم ملی بود. وقتی فهرست تیم ملی اعلام شد، خودم خیلی متعجب شدم و حتم دارم سرمربی تیم ملی با پرسپولیسی‌ها و برانکو مشکل دارد که چنین کاری کرده است. شاید هم سلیقه‌اش اینطور بوده و دلش خواسته سیدجلال و سایر پرسپولیسی‌ها را خط بزند و نمی‌شود هم چیزی گفت چرا که به هر حال اختیار تیم ملی دست کی‌روش است.

مجید جهانپور: قهرمانی در لیگ برتر دلیل نمی‌شود!

مجید جهانپور، مربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: اینکه پرسپولیس قهرمان لیگ شده، پس باید ملی‌پوشان زیادی داشته باشد، استدلال درستی نیست و ممکن است این قهرمانی براساس کارهای گروهی خوب به دست آمده باشد نه بازیکنان شاخص اما از طرفی کی‌روش هم نشان داده به اختلافاتش با بعضی‌ها بی‌توجه نیست و می‌شود گفت شاید اختلاف با برانکو بی‌تأثیر نبوده باشد و خط خوردن اکثر پرسپولیسی‌ها از تیم ملی می‌تواند ریشه در اختلافات گذشته داشته باشد.

مرتضی فنونی‌زاده: اختلاف با برانکو تأثیرش را نشان داد!

مرتضی فنونی‌زاده، مدافع ملی‌پوش اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: خط خوردن نام سیدجلال حسینی که بهترین مدافع ایران است، ‌همه را در شوک فرو برد. مطمئن باشید سرمربی تیم ملی به خاطر اختلافش با برانکو به پرسپولیسی‌ها بها نداده است. واقعاً جای سیدجلال، انصاری، ماهینی و... در تیم ملی خالی است. اینکه پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر فقط ۲ سهمیه در جام جهانی دارد، نشان می‌دهد یک جای کار می‌لنگد. این درست که سرمربی تیم ملی حرف آخر را می‌زند ولی پرسپولیس چوب اختلاف او با برانکو را خورد.

مجید نامجومطلق: معلوم نیست در سر کی‌روش چه می‌گذرد!

مجید نامجومطلق، هافبک اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است و حتم دارم از روی لجبازی اقدام به انتخاب یا خط زدن بازیکنان نمی‌کند. سیدجلال حسینی یک سال عالی و موفق داشت و من واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. اینکه چرا پرسپولیسی‌ها سهم اندکی در تیم ملی دارند را فقط خود کی‌روش می‌داند و اوست که براساس سلیقه خود تیم را می‌بندد و آماده می‌کند و من نمی‌دانم در سر سرمربی تیم ملی چه می‌گذرد ولی مطمئن هستم بحث اختلاف با پرسپولیسی‌ها یا استقلالی‌ها تأثیرگذار نبوده است.

رسول کربکندی: این لیست حاصل یک تفکر خاص است

رسول کربکندی، سنگربان اسبق تیم ملی که یکی از ملی‌پوشان حاضر در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین بود، گفت: به نظرم یک تفکر خاص پشت این خط خوردن‌ها بوده است. کی‌روش یک استراتژی دقیق برای جام جهانی دارد و می‌خواهد در بازی‌های تدارکاتی پیش رو به اهدافی که در ذهنش هست، برسد. این بازیکنان که حالا در تیم ملی حضور دارند، حاصل تفکر سرمربی تیم هستند و کی‌روش در نهایت پاسخگو خواهد بود لذا فکر نمی‌کنم بحث اختلاف و این مسائل باشد چون کی‌روش در پایان کار خودش باید جواب بدهد.


انتهای پیام/