به گزارش پارس نیوز، 

اکبر عباس ملکی  درباره خط خوردن وریا غفوری و سیدحسین حسینی از لیست تیم ملی برای حضور در جام جهانی اظهار داشت: غفوری و حسینی از بازیکنان ارزشمند استقلال به خصوص در فصل گذشته بودند. اگر تیم موفقیتی به دست آورده، یکی از عوامل آن، حضور این دو بازیکن به عنوان مهره‌های اصلی بوده است. اینکه غفوری و حسینی خط خوردند، جای تعجب دارد، اما نظر سرمربی تیم ملی بوده و باید به آن احترام گذاشت. حتماً مصلحت بوده است که غفوری و حسینی نباشند.

وی افزود: خیلی دوست داشتیم غفوری و حسینی با تیم ملی به جام جهانی بروند، مخصوصاً حسینی که جوان است، اما نظر سرمربی تیم ملی چیزی دیگری بود و باید به نظرش احترام گذاشت. دل‌مان می‌خواست این دو باشند، اما حالا هم اعتراضی نداریم و باید از تیم ملی حمایت کنیم. نباید کاری کنیم که خدای ناکرده روحیه ملی‌پوشان پایین بیاید. ما در شش هفت ماه گذشته در باشگاه استقلال مصاحبه‌ای نکردیم تا تیم در آرامش نتیجه بگیرد، اکنون هم برای تیم ملی چنین اتفاقی بیفتد.

عضو هیئت مدیره استقلال در واکنش به اظهارات کی‌روش مبنی بر اینکه حسینی به دلیل نیمکت‌نشینی و غفوری به خاطر تغییر پستش در استقلال خط خورده‌اند، گفت: نظر کی‌روش این بوده است. غفوری و حسینی از شاگردان خوب شفر هستند و شاگرد از استاد هیچ وقت ناراحت نمی‌شود. این دو بازیکنان خیلی خوبی هستند. شما دیدید که فصل گذشته تنها یک بار کارت قرمز گرفتیم. این مسئله نشان می‌دهد که بازیکنان استقلال از مربیان خود حرف شنوی دارند. من غفوری و حسینی را می‌شناسم و در کنارشان بوده‌ام، آنها بازیکنان فهمیده هستند و شرایط را درک می‌کنند.

ملکی در ادامه گفت‌وگوی خود در مورد نتایج خوب استقلال در نیم فصل دوم لیگ برتر، قهرمانی جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: یک مجموعه باعث موفقیت هستند و نمی‌توانید بگویید چه کسی باعث موفقیت بوده است. اگر اعضای مجموعه با هم «مچ» نباشند، این موفقیت حاصل نمی‌شود.

وی در خصوص نگرانی هواداران استقلال از وضعیت تیام و سرور جپاروف برای ماندن در این تیم گفت: هر جفت آنها در استقلال می‌مانند. هر بازیکنی بندهایی در قراردادش دارد، اما تیام از استقلال نمی‌رود. او در کنار استقلال، ایران را دوست دارد.

عضو هیئت مدیره استقلال در واکنش به اظهارات وینفرد شفر که گفته بود هیئت مدیره باید بیشتر در رابطه با مسائل مالی کمک کند، خاطرنشان کرد: همان‌طور که گفتم همه عوامل مجموعه باعث موفقیت هستند. هیئت مدیره هم در کنارش بوده است.

ملکی در مورد اینکه وضعیت نامعلوم سیدحسین حسینی برای ماندن در استقلال عنوان کرد: حسینی گفته است که خودش را برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند. او بچه باشگاه استقلال بوده و زحمات زیادی کشیده است. معلوم است که او می‌ماند.