به گزارش پارس نیوز، 

 تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) روز دوشنبه نوشت: در این دیدار «مامه بابا تیام» مهاجم سنگالی استقلال قهرمان این تیم بود؛ کسی که با هت تریک خود صعود آبی ها را قطعی کرد و تک گل تیم ذوب آهن هم کاری از پیش نبرد و برای اصفهانی ها حکم نوشدارو پس از مرگ سهراب را داشت.
دیدار برگشت استقلال و ذوب آهن در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا روز 25 اردیبهشت در ورزشگاه آزادی برگزار شد و با برتری 3 بر یک آبی‌پوشان به پایان رسید تا این تیم در مجموع با برتری 3 بر 2 به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.
* عطشی غیرقابل کنترل تیام برای گلزنی
مهاجم گلزن و آماده این روزهای استقلال، بدنبال فسخ دو طرفه قراردادش با یوونتوس در ماه فوریه با آبی ها قرارداد دائمی امضا کرد. تا پیش از استقلال، این بازیکن با حضور کوتاه مدت در تیم ها در چرخه یکنواختی درجا می زد؛ در واقع ایران برای این بازیکن سنگالی فرصت تازه ای برای پیشرفت به وجود آورد.
تیام در دیدار مقابل ذوب آهن از 4 ضربه به سوی چارچوب، 3 بار رشید مظاهری دروازه بان ذوب آهن را مغلوب کرد؛ علاوه بر این او 4 نبرد دو نفره را به سود خود تمام کرد و یک موقعیت گل هم برای هم تیمی هایش فراهم کرد.

* ناتوانی ذوب آهن در ایجاد موقعیت روی دروازه مهدی رحمتی
برخلاف هفته گذشته و دیدار دور رفت، ذوب آهن تنها 2 شوت به سمت دروازه رحمتی روانه کرد و یکی از این ضربه ها که از فاصله نسبتا زیادی هم نواخته شد، در میان بهت همگان سنگربان استقلال را غافلگیر کرد و تبدیل به تنها گل این تیم شد.
در واقع شاید اخراج «محمد نژادمهدی» بازیکن ذوب آهن در دقایق پایانی دور رفت کمی معادلات امیر قلعه نویی سرمربی این تیم را به هم ریخت و تغییرات وی در ترکیب نتوانست او و شاگردانش را به سلامت از مرحله یک هشتم نهایی عبور دهد.
تیم های استقلال و پرسپولیس هر دو موفق شدند با شکست حریفانشان، راهی مرحله یک چهارم نهایی این دوره از رقابت های جام باشگاه های آسیا شوند؛ گفتنی است قرعه کشی این مرحله طبق برنامه روز دوم خردادماه برگزار خواهد شد.
ورزشی**3991**1584